Maresme
Reforma ‘a la carta' de l'estació de tren de Sant Pol
L'Ajuntament pacta amb Adif que les obres de millora no incloguin ni ascensors ni passos subterranis
L'obra inclourà la restauració de la boca del túnel, però no té encara data d'inici
Sant Pol ha acabat imposant un cop més el seu criteri. L'administradora d'infraestructures ferroviàries, Adif, encarregada de la remodelació de l'estació –en el marc de les millores previstes en la línia 1 de Rodalies– ha acceptat les demandes que al seu dia li va fer arribar l'Ajuntament després de rebutjar de ple un projecte que, al seu entendre, malmetia el paisatge urbà i tallava un pas natural cap a la platja que els veïns del municipi havien convertit, amb el temps i el seu ús, en un carrer més.
“De sentit comú”
L'alcaldessa de Sant Pol, Montserrat Garrido (CiU), no amagava ahir la seva satisfacció pel que ella considera “un exercici de sentit comú” per part dels responsables d'Adif i de la Generalitat. Segons Garrido, en una reunió que va tenir lloc la setmana passada entre les diverses parts, es va acabar de perfilar un nou projecte. “Un projecte que desestima la construcció d'un ascensor, d'un pas subterrani i el tancament de les andanes al lliure accés de la gent”, va precisar l'alcaldessa, que hi va afegir que la nova proposta sí que contempla “aixecar una barana de menys d'un metre d'alçada a la zona de la platja, on tampoc es canvia la marquesina actual”.
L'acord entre Adif i l'Ajuntament per la millora de l'estació de trens també inclou la restauració de la boca del túnel que hi ha a tocar de l'equipament i que és un dels reclams més reeixits del petit municipi. “Ha estat una negociació complexa, perquè al principi semblava impossible l'acord, però finalment hem aconseguit convèncer la gent d'Adif que als santpolencs no ens agrada que se'ns imposi res que pugui malmetre el nostre poble”, va precisar l'alcaldessa. Es desconeix quan començaran les obres.
Adif precisa
Fonts d'Adif van confirmar ahir “la bona entesa amb l'Ajuntament” pel que fa a la proposta final de la remodelació de l'estació de trens. En aquest sentit, des de l'administradora es va assegurar que el projecte definitiu encara no s'ha enllestit, però que inclourà elevar les andanes, tal “com s'ha fet a la resta d'estacions de la línia 1 de Rodalies per adaptar-les als nous models de tren” i el seu perllongament fins als 200 metres. D'altra banda, Adif insisteix que hi haurà un “tancat perimetral del recinte ferroviari per evitar el trànsit inadequat de persones i pensant en la seguretat dels usuaris”. Les mateixes fonts asseguren que la voluntat de l'entitat “és garantir la màxima integració de l'estació amb el paisatge urbà”.