baix llobregat
Trànsit avala el radar de Gavà i manté les multes
L'informe conclou que està ben senyalitzat
Tampoc es retiraran les sancions dels radars de l'eix transversal
El radar de la C-245, entre Gavà i Castelldefels, està ben senyalitzat i el Servei Català de Trànsit (STC) té competències per multar els conductors, tot i que l'operativitat diària està delegada a la policia local de Gavà. Aquest és el resultat dels informes tècnics elaborats per Trànsit a instàncies de la Plataforma pels Afectats pel Radar i, arran d'aquesta decisió, els afectats hauran de pagar les multes, tot i que, com és habitual, Trànsit estudiarà els recursos que presentin els conductors individualment. Si el radar hagués estat mal senyalitzat, com defensen els afectats, Trànsit hauria retirat les 5.150 sancions imposades –no les 8.500 que assegura la plataforma que hi ha–. Un 80% dels conductors tenen una multa. La resta n'acumula més d'una i en algun cas s'ha arribat a la vintena i a la pèrdua total dels punts del carnet.
Els afectats miraran de pagar “la multa més greu”, segons afirmen, i recórrer contra la resta. Ho faran adduint que l'acumulació d'expedients representa un acarnissament amb els conductors, emparant-se en el principi de proporcionalitat que regula la llei del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment de l'administració comú.
És un cas similar al dels conductors multats pel radar de l'eix transversal a Gurb, que hauran de recórrer contra les sancions individualment després que el director del SCT, Joan Aregio, reiterés ahir a una delegació d'alcaldes d'Osona que no pot indultar els infractors perquè el polèmic dispositiu està ben senyalitzat i ben situat.
El president del Consell Comarcal d'Osona i alcalde de Gurb, Joan Roca, no posa en dubte que les sancions siguin legals, però manté que “posar 250 multes al dia no és normal”. Roca i altres alcaldes d'Osona van proposar al SCT que fes servir “el sentit comú”. Els uns i els altres comparteixen que la seguretat viària està per damunt de tot, però Roca creu que “fer complir la normativa no només s'aconsegueix fent que els conductors es gratin la butxaca”. Roca recorda que per instaurar la velocitat variable a les rondes es va fer molta pedagogia, un recurs que no s'ha utilitzat en el cas del radar de Gurb. “De les 3.485 denúncies, la majoria són a gent que anava a treballar, no que fes el fitipladi”. El SCT admet que només un 12% de les multes són per haver superat els 90 km/h en un punt on no es pot passar dels 60 km/h.