Infraestructures

infraestructures

Amplien els horaris de tren a la nit fins a Figueres

Una reorganització horària de la línia de Renfe fins a Barcelona permetrà allargar horaris a la nit i al matí i ampliar la cobertura

La possibilitat de les rodalies de Girona encara no està descartada

Una reestructuració horària dels trens de la línia R11 entre Barcelona, Girona i Figueres permetrà allargar l'hora de sortida de l'últim tren del dia, i fer-lo arribar fins a Figueres. Ampliar la cobertura era una de les reivindicacions dels usuaris, ja que a hores d'ara l'últim tren surt de Barcelona a un quart de deu i acaba el recorregut a Girona, mentre que si la destinació és Flaçà o Figueres, l'últim tren era a un quart de nou. Amb els canvis que han pactat el Departament de Política Territorial i Obres Públiques i Renfe, desapareixen els trens d'un quart de nou i un quart de deu, que sortiran mitja hora més tard cadascun, i arribaran a la capital de l'Alt Empordà. Si aquestes modificacions funcionen, el director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, no ha descartat incorporar més freqüències en horari nocturn si l'operadora hi té disponibilitat.

A part d'aquests canvis al vespre-nit, també s'han introduït modificacions en l'horari matinal, de les quals Figueres és també la principal beneficiada. Fins ara, el primer tren del dia sortia de Girona a les sis del matí i onze minuts, i el de Figueres ho feia quan faltaven quatre minuts per a les sis. Quan els canvis siguin efectius, a partir del 17 de juny, el primer tren sortirà de Figueres a les 5.44 h i passarà per Girona igualment a les 6.11 h. Això farà que els dos trens següents es retardin pocs minuts, sortint de Figueres a les 5.59 h i a les 6.43 h.

A més, també hi haurà per primera vegada després de l'inici de les obres del TAV una reducció en el temps de trajecte de la línia de Barcelona. També a partir del 17 de juny el recorregut es reduirà de tres minuts, una xifra poc significativa però que ha d'anar augmentant a mesura que es vagin acabant les obres de l'alta velocitat i es vagin eliminant les limitacions actuals. Per Font, “de mica en mica anem arreglant el que podem, i tornant a un estàndard de velocitat com el que teníem abans”.

Les rodalies, pendents

Pel que fa a les rodalies de Girona, Font ha destacat que el govern continua treballant per intentar posar-les en servei tan aviat com sigui possible, si bé no ha volgut comprometre cap data. Inicialment s'havien de posar en marxa a principi d'aquest segon trimestre de l'any, però això depèn de la firma entre la Generalitat i l'Estat del contracte programa amb Renfe fins al 2015. La Generalitat no el firmarà fins que l'Estat canviï la llei ferroviària, que ha de permetre decidir l'operadora i augmentar les competències.

LA FRASE

Era una vella reivindicació del territori, i si funciona plantejarem posar més trens a la nit
Ricard Font
director general de transports i mobilitat de la generalitat

Nou abonament trimestral

A part dels horaris, una altra de les novetats anunciades ahir per la Generalitat va ser la creació d'un nou abonament trimestral per als usuaris de rodalies i regionals de Catalunya, que començarà a comercialitzar-se la segona quinzena de juliol. Serà semblant al model que ja s'aplica a les línies de Ferrocarrils de la Generalitat, i que proporcionalment serà més econòmic que els títols mensuals, per premiar així l'usuari recurrent. S'establirà una tarifa en funció dels quilòmetres de desplaçament que faci l'usuari i amb un nombre de viatges il·limitat en el període vigent. Actualment, el títol d'abonament mensual permet només dos viatges al dia, i això representa una limitació per als viatgers que utilitzen el tren més de dues vegades al dia, sobretot en les zones de rodalies.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.