El govern planeja una tercera via per creuar el Vallès entre l'AP-7 i el quart cinturó

El tripartit recupera la via interpolar com a eix d'alta capacitat entre Molins de Rei i la Roca per Badia, Parets i Granollers

No és en tot el seu recorregut un gran eix interurbà continu, tal com sí que està dibuixat el quart cinturó en el pla territorial metropolità, recentment aprovat i tal com el concep el Ministeri de Foment en autovia gratuïta alternativa a l'AP-7 i corredor mediterrani entre el centre i el sud dels estats espanyol i francès. Per començar no seria una autovia estatal sinó un eix de la Generalitat, la C-35 prolongada des del Baix Llobregat fins a la Selva a través del Vallès. Tampoc faria la funció de corredor de pas extern a l'àrea metropolitana; en aquest sentit, cal recordar que el futur quart cinturó transportarà els trànsits provinents de Tarragona i el Mediterrani a través de l'autovia A-7 que ja es construeix al Camp i que ha d'enllaçar amb el cinturó a Abrera a través del Penedès. Es projecta més aviat com un corredor de trànsits metropolitans i intercomarcals entre el Baix Llobregat i el Vallès fins a enllaçar amb la futura autovia que conformarà la C-35 entre Sant Celoni i Maçanet de la Selva i on també confluirà després de Granollers el quart cinturó. Amb tot, però, el Pacte Nacional per a les Infraestructures el defineix com una via d'alta capacitat, una qualificació que contempla el model d'autovia o de carretera de doble carril per sentit de circulació. El Pacte Nacional per a les Infraestructures contempla l'execució dels primers dos trams en la primera fase del pacte, fins al 2015. Són els trams entre Molins de Rei i el Papiol i entre el Papiol i Sant Cugat del Vallès, que es plantegen com un desdoblament de la via interpolar C-35, amb un pressupost estimat de 70 milions d'euros. En el pla territorial metropolità aprovat recentment es dibuixen com una via estructurant suburbana. A Molins podria recollir els trànsits barcelonins de la B-23 i els provinents del port d'Ordal per la B-24, que es prolongarà des de Pallejà cap a l'altra riba del riu Llobregat. Al Papiol també enllaçaria amb la futura connexió entre l'AP-2 i l'A-2. Aprofitaria vies existents a Molins de Rei i el Papiol i tindria un tram nou entre Rubí i Sant Cugat per sobre del corredor de l'AP-7.

Els següents trams es planifiquen en la segona fase del pacte, des del 2015 fins al 2020. El primer tram seria el desdoblament de la via interpolar entre Sant Cugat i Sabadell, amb un cost de 25 milions i també com una via suburbana. Seria un tram de nova construcció que travessaria per sobre Badia i Barberà del Vallès. El següent tram seria el desdoblament de Sabadell a Parets, que funcionaria també com a via suburbana. Fins a Polinyà aprofitaria una via existent i a Parets del Vallès es construiria un tram nou (al mig el trànsit utilitzaria els laterals de l'AP-7 a Santa Perpètua de la Mogoda, l'ampliació de la C-59 fins a Palau Solità i Plegamans i la millora de la C-155 de Polinyà a Parets. El tram de Parets del Vallès a Granollers, amb un cost de 33 milions, és un desdoblament interurbà de la C-35 que aprofita el corredor de l'AP-7 i a la Roca del Vallès connectaria tant amb el quart cinturó provinent d'Abrera com amb la C-60 provinent de Mataró. Seria també un gran eix interurbà l'últim tram de la C-35 entre Sant Celoni i Maçanet, que reconvertir-lo en autovia costa 131 milions d'euros. La Generalitat pagarà els 309 milions que costa tota la via.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.