Infraestructures
L'N-II, protagonista un curs polític més
CiU i el PSC portaran al Senat i el Congrés preguntes sobre la via
Al PP se li acaba el temps per complir amb el tram Sils-Caldes
Tot just arrencat el nou curs polític, l'N-II ja es perfila una altra vegada com el gran tema gironí al Congrés i al Senat. CiU i el PSC ja han anunciat que portaran el tema a debat a Madrid els pròxims dies. Paral·lelament, van passant les setmanes sense que hi hagi notícies del desdoblament del tram Sils-Caldes, l'únic que està pressupostat per a aquest any. Per començar, CiU obrirà el foc dimecres al Senat durant la sessió de control al govern. La senadora Coralí Cunyat demanarà a la ministra de Foment, Ana Pastor, que concreti si pensa bonificar el peatge a l'AP-7 a les comarques gironines, mentre no es faci el desdoblament de l'N-II. També en els pròxims dies s'haurà de debatre a la comissió de Foment la proposició no de llei que ha presentat Àlex Sáez. El diputat del PSC ha presentat un text en què insta el govern que estableixi un calendari per al desdoblament complet de l'N-II, i que mentre no es fan les obres s'estableixi la gratuïtat de l'AP-7. Després de l'eliminació de les bonificacions a les autopistes, feta aquest estiu en el context de les retallades, no hi ha res que indiqui que les mocions puguin prosperar.
A més, Sáez també ha presentat un text perquè es converteixi en via urbana el tram de l'N-II que travessa Medinyà i Sant Julià de Ramis, amb les rotondes corresponents. I demana també que s'adjudiqui “de manera immediata” el tram Sils-Caldes de l'N-II.
Aquesta és ara mateix la gran incògnita respecte a l'N-II en el que queda d'any. Les setmanes passen i no hi ha novetats respecte a una obra urgent i pressupostada per a aquest 2012. El tram està adjudicat provisionalment a Acciona des d'abans de les eleccions del novembre passat; el canvi de govern va aturar el procés, i des d'aleshores no s'ha mogut ni una fulla. La diputada del PP Concepció Veray havia assegurat inicialment que l'adjudicació definitiva es faria tan bon punt s'aprovessin els pressupostos generals de l'Estat, que va ser a finals de juny. Després va afirmar que hi ha tot l'any per adjudicar l'obra. Si es volen començar els treballs aquest mateix 2012, el Ministeri de Foment no pot tardar gaire a desencallar aquest tema. Perquè d'aquí a poques setmanes ja es presentaran els pressupostos del 2013, en què a part de l'N-II a la demarcació hi haurà dos grans temes més: el cobriment del tren convencional a Girona –amb unes possibilitats de sortir properes a zero– i el manteniment de l'excepcionalitat per a les taxes de l'aeroport, un aspecte vital per al sector turístic.