mobilitat
Figueres vol fora les tanques de l'estació del TAV
L'alcalde, Santi Vila, acusa Adif de tenir les instal·lacions “segrestades” i li ha reclamat que les tregui
L'Ajuntament millorarà la senyalització per accedir a l'estació perquè Foment no ho ha fet
L'alcalde de Figueres, Santi Vila, reclama que es treguin les tanques del perímetre de l'estació del TAV, situada al límit del terme municipal entre Figueres i Vilafant. Vila ja ha demanat a l'Adif que alliberi l'espai i retiri les tanques. Aquesta mateixa setmana l'alcalde ha parlat d'aquesta qüestió amb els responsables de les instal·lacions ferroviàries, però segons ha explicat, de moment l'administrador d'infraestructures li ha respost que es provarà els primers tres mesos de funcionament –a partir de gener–. En tot cas, a l'Adif diuen que després d'aquest temps la proposta es pot estudiar. L'alcalde assegura que “no li agrada gens” que l'entorn de l'estació del tren d'alta velocitat estigui tancat perquè això fa, diu, que “no s'integri a la ciutat, ni al teixit urbà”. “El que cal fer és assimilar l'estació a la ciutat”, conclou l'alcalde de Figueres.
A més a més, Santi Vila ha explicat que aquestes tanques impedeixen que qui ho vulgui pugui deixar el cotxe aparcat als carrers de l'entorn de l'estació. L'alcalde denuncia que això obliga els usuaris a aparcar el cotxe al pàrquing de pagament que l'Adif té a l'estació. “O bé algú et porta a l'estació i et descarrega o bé has de pagar l'aparcament”, diu. L'alcalde és clar: “Ho tenen segrestat”, assegura, i no ho vol així. “Han de donar opció a la gent que no vol pagar l'aparcament”, diu. “Agafo el TAV per anara a Barcelona i no és operatiu”, hi afegeix.
Sense indicadors
L'alcalde de Figueres, Santi Vila, ha avançat que l'Ajuntament treballa en un projecte per millorar la senyalització per accedir a l'estació del tren d'alta velocitat. Segons Vila, el que fa el consistori és fer-ho de manera subsidiària ja que el Ministeri de Foment no ho ha fet, tot i que s'hi havia compromès. Quan l'estació del TAV va entrar en servei parcialment, al desembre del 2013, Foment només hi va instal·lar quatre rètols que indiquen com accedir a l'estació. Santi Vila diu, però, que s'havia d'ampliar aquesta senyalització a Figueres, a Vilafant i també a les carreteres N-II i N-260, la carretera que ve d'Olot i Besalú. Però ja han passat gairebé dos anys i la inversió no s'ha fet. “La senyalització està feta de manera precària”, diu Vila, que ho considera una “vergonya”.
Per això, i amb vista que l'arribada de més TAV a la ciutat és imminent, el consistori ha decidit que farà instal·lar alguna senyalització més al centre de la ciutat. “Figueres reforçarà la senyalització estrictament al nucli urbà, sobretot per a vianants”, ha explicat l'alcalde. “Hem reclamat en diverses ocasions i encara aquesta setmana n'he parlat amb Foment, que havia dit que faria un pla de senyalització a Figueres i Vilafant i s'ha limitat a fer-lo al seu recinte de l'estació i prou”, hi ha afegit Santi Vila.
Vila diu que continuarà reclamant al ministeri que instal·li la senyalització que havia promès.
LES FRASES
LA DATA
Tampoc no han comunicat l'arribada del TAV a Vila
L'alcalde de Figueres, Santi Vila, ha assegurat que ni en el Ministeri de Foment ni en l'Adif ningú no li ha comunicat l'entrada en funcionament de la línia del TAV entre Barcelona i Figueres, d'aquí a menys d'un mes. Assegura que ni tan sols sap, poc abans que entri en funcionament, ni quants trens passaran ni amb quin horari.
Vila s'afegeix a les crítiques ja expressades per l'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, que va acusar fa pocs dies el ministeri de tenir una “desconsideració absoluta” per a la ciutat de Girona i es va mostrar cansat dels “menyspreus” de Foment.
La ministra de Foment, Ana Pastor, va anunciar a principi d'aquest mes de desembre que el pròxim 8 de gener de l'any que ve començarà a funcionar la via del TAV entre Barcelona i Figueres, l'últim tram que falta posar en servei de la línia entre Madrid i la frontera francesa.
La ministra va dir que estan previstos 16 trens diaris, però Renfe i Adif encar treballen per definir l'oferta comercial, preus i horaris.