Els veïns més crítics troben “urgent i imprescindible” la variant de Bescanó
La Plataforma Carretera de la Vergonya reclama intervencions immediates
Denuncia que des de fa temps s'hi han invertit diners “en pedaços”
La Plataforma Carretera de la Vergonya reuneix els veïns més crítics i actius de les poblacions afectades pel pas de l'N-141e. La plataforma té un document extens sobre la seva diagnosi de la situació, en què la variant de Bescanó i la connexió amb Salt és un dels quatre trams que consideren “urgents i imprescindibles”. Els altres tres són la Cellera-benzinera d'Anglès, Anglès-final de la recta de Bonmatí i la continuació d'aquest últim fins a la recta Vilanna, incloent-hi el sector del pou de glaç.
La plataforma ha exposat la situació als consellers del ram, el socialista Joaquim Nadal i els convergents Lluís Recoder i Santi Vila. Amb Vila es
van reunir divendres tres membres de la plataforma (Jordi Planagumà, Albert Roura i Sergi Serramitja). Planagumà valora el gest del conseller de Vila d'haver volgut de primera mà l'estat de les coses. Però la plataforma reclama intervencions, com ara la retirada d'algunes tanques: “Que hi facin alguna cosa. Des de fa temps, es van gastant diners en pedaços i això no pot ser.”
LA FRASE
LA XIFRA
“Si no ho fem per trams, no ens en sortirem fins al 2025”
En nom de la plataforma, Jordi Planagumà exposa que els veïns que han d'utilitzar sovint la carretera de la vergonya tenen assumit que costarà millorar el tram entre Anglès i Salt “a curt termini”, però entén que, com a mínim, s'ha de treballar per trams. “Si no ho fem per trams, no ens en sortirem fins al 2025”, assenyala.
La Plataforma Carretera de la Vergonya, constituïda el 2009, té una cinquantena de membres actius, distribuïts entre Amer, Anglès, la Cellera, Bonmatí i Bescanó. Té també un grup de Facebook, amb més de 1.100 amics i amb relats de les incidències a la via, i disposa d'un correu electrònic ([email protected]).