infraestructures
Les obres de l'accés nord de l'AP-7 a Figueres s'iniciaran d'aquí a dos mesos
S'havien de començar abans d'acabar el 2012 però Foment no hi ha donat llum verd fins ara
L'alcaldessa espera que precipitin l'obertura de la nova presó
Les obres de l'accés nord de l'AP-7 a Figueres començaran abans de l'1 de maig. Aquests treballs ja s'havien d'haver fet abans de l'any passat, però es van haver d'ajornar perquè el Ministeri de Foment no hi donava llum verd. Ara, però, l'Estat ja ha signat la resolució i la concessionària de l'autopista, Abertis, ja pot iniciar les obres. Està previst que hi hagi un mes i mig de tràmits per fer la licitació i que durant el mes d'abril comencin les feines. Les obres estan valorades en sis milions d'euros i duraran vuit mesos, amb la qual cosa l'enllaç podria estar completat entre el desembre d'aquest any i el gener del 2014.
Les feines permetran completar l'enllaç nord de l'AP-7, on ara només es poden fer els moviments relacionats amb el nord: els cotxes que entren a l'autopista a Figueres nord tan sols poden anar en direcció cap a la Jonquera i només en poden sortir els vehicles que vénen del nord des de l'autopista.
L'anunci el va fer ahir el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, que ho va posar d'exemple del bon moment de ''complicitat'' amb el Ministeri de Foment, va dir Vila, segons recollia ahir l'ACN.
Ricard Font, secretari de Territori i Mobilitat, va concretar que ahir dimecres es va tancar un acord amb el Ministeri de Foment que permetrà que Abertis, propietària de la concessió de l'autopista, iniciï les obres. El secretari va destacar que un cop aquesta obra estigui acabada quedarà resolt un dels problemes de connectivitat de l'Empordà.
El conseller de Territori i exalcalde de Figueres, Santi Vila, va comunicar ahir mateix a l'ara alcaldessa de la ciutat, Marta Felip, el llum verd de Foment. Marta Felip va qualificar l'anunci de “bona notícia” i tot seguit va assegurar que per Figueres representa un pas endavant “històric”, ja que era una obra molt esperada a la ciutat.
L'alcaldessa també es va referir al tema de la presó del Puig de les Basses, i va dir que espera que les obres a l'enllaç nord propiciïn l'obertura de l'equipament, que està pendent d'això i de pressupost.
LA XIFRA
Com serà el desdoblament de l'N-II
La Generalitat i l'Estat continuen negociant el desdoblament de l'N-II de Girona a la Jonquera. Segons fonts de la conselleria, l'N-II serà una via ràpida, però no una autovia. És a dir, serà de doble carril però sense grans enllaços, sinó amb rotondes a les interseccions, similar a la C-260, de Figueres a Roses. La reducció del pressupost que ha fet Foment (de 700 a 300 milions) obliga a limitar l'obra i per això s'està estudiant que l'AP-7 pugui servir de variant en alguns trams, com ara al cinturó de ronda de Figueres, ja que desdoblar aquest punt és molt costós econòmicament. L'altre lloc conflictiu és Bàscara, ja que fer-hi una variant també és molt car i no es podria incloure en els 300 milions de pressupost. A més, de Figueres a la Jonquera podria no desdoblar-se sinó només fer-hi millores.