Queixes a Salt pels camions desviats de l'N-II
Fàbregas critica que la contaminació a la vila augmenta pel major trànsit de l'AP-7
L'equip de govern de Salt s'ha queixat del fet que, des del dia 19, passin més camions per l'AP-7 i, de retruc, pel municipi. El portaveu del govern saltenc, Robert Fàbregas (CiU), va criticar que els camions derivats de l'N-II provocaran que hi hagi més contaminació a Salt. “Aquí sempre hi perdem els mateixos”, va dir Fàbregas, que també és l'edil de Cultura.
Fàbregas va explicar que, des de casa seva, ha comprovat que hi ha més soroll a la vila. “Jo mateix sento que hi ha més soroll”, va explicar el regidor, que viu en el barri dels Escriptors de Salt, a prop de l'autopista AP-7. El regidor no vol entrar en polèmiques. Explica que li sembla bé que els camions deixin de passar per l'N-II perquè així es redueix la sinistralitat –“era un perill”, admet–, però vol fer palès que per Salt ja hi passen prou infraestructures.
El regidor de CiU recorda que el desdoblament més efectiu de l'N-II es va fer ampliant a quatre carrils l'AP-7 al pas per la comarca del Gironès. Recorda que l'Ajuntament de Salt s'ho va trobar fet, i no va tenir l'oportunitat de dir-hi la seva. Ara, recorda Fàbregas, per Salt hi ha quatre carrils de l'autopista i dos gasoductes subterranis. “Això afecta els 3,5 km² de les Deveses”.
En el ple de dilluns, el portaveu de l'equip de govern va rebatre els arguments del regidor d'Independents per Salt (IpS), Ferran Burch. IpS havia presentat una moció –amb un cert desfasament– per reclamar que els camions deixin de passar per l'N-II, una lluita que va dur els veïns de Bàscara al carrer durant tres mesos. La proposta d'IPS (dos regidors) només va rebre el suport dels sis edils del PSC. CiU, en el govern, hi va votar en contra (9 regidors), igual que el del PP i els dos no adscrits.
“Ningú ens va defensar”
Un dels arguments que va esgrimir Fàbregas per no donar suport a la moció de la desviació de camions de l'N-II a l'AP-7 va ser que, en ocasions anteriors, ningú no havia tingut en compte Salt. “Quan es plantejava que el ramal de mercaderies passés per Salt, qui ens va defensar? No ens va defensar ningú.” Fàbregas es referia a l'estudi que havia fet Girona sobre la viabilitat que els trens convencionals passessin pel túnel del TAV, cosa que hauria obligat que els trens de mercaderies passessin per un ramal per Salt.