L'Estat es desentén de l'N-II entre Tordera i Maçanet
Es deixa definitivament sense efecte el projecte adduint que el tram entre Montgat i Tordera es va cedir a la Generalitat el 2010
Foment obre la porta a estudiar cedir-lo també a la Generalitat
El Ministeri de Foment no té intenció de desdoblar definitivament el tram de l'N-II entre Tordera i Maçanet de la Selva, ha deixat sense efecte el projecte i obre la porta a una possible cessió d'aquest tram a la Generalitat. Els motius que Foment posa sobre la taula són que aquesta obra “ha deixat de tenir funcionalitat dins de la xarxa de carreteres de l'Estat”. Això es desprèn de la resposta a una pregunta del grup de CiU al Congrés dels Diputats, a Madrid, motivada perquè es va advertir que, des de l'exercici del 2011 i fins al 31 de desembre passat, no s'havia reconegut cap moviment a les obligacions a càrrec del projecte d'inversió en aquest tram de l'N-II, que estaven recollides en els pressupostos generals de l'Estat des del 2012.
A finals de maig, el Ministeri de Foment va aprovar el projecte per al desdoblament de l'N-II entre Maçanet de la Selva i Sils, un tram de 2,7 quilòmetres amb un cost de licitació de 32,46 milions d'euros. El projecte posat a licitació, però, només preveu executar l'obra fins a l'enllaç de Vidreres (C-35). El motiu, i ja es va dir, és que no hi havia intenció de continuar desdoblant més cap al sud, en direcció a Tordera, i se centrarien la major part de les actuacions al nord. Ara, doncs, es confirma del tot. Pel que sembla, i segons el diputat de CiU Jordi Xuclà, l'Estat ho faria per valorar una “remota connexió de l'N-II amb el quart cinturó de Barcelona”. Per CiU, i segons Xuclà, la ministra de Foment, Ana Pastor, en una interpel·lació parlamentària, “va obrir la porta al traspàs a la Generalitat de l'N-II entre Maçanet de la Selva i Tordera amb la corresponent partida pressupostària per a la seva adequació”. Pel diputat gironí, aquesta no seria una mala idea, perquè una part de l'actual N-II ja passaria a ser una “estructura d'estat propi”.
Una obra no funcional
Segons l'Estat, totes les actuacions d'inversions que contempla el projecte entre Tordera i Maçanet de la Selva s'han deixat sense efecte perquè aquest desdoblament “ha deixat de tenir funcionalitat dins de la xarxa de carreteres de l'Estat”. El motiu que s'argumenta és el traspàs del tram Montgat-Tordera a la Generalitat. El 2010, l'Estat va cedir la titularitat d'aquest tram de l'N-II segons un conveni signat amb la Generalitat el 29 de desembre del 2009. Per tant, tot i ser competència seva procedir al seu desdoblament, ara s'optaria per enllaçar amb el quart cinturó.
Hi ha altres projectes de l'N-II que, si bé no estan aturats formalment, encara continuen en fase de redacció, com seria el cas d'Orriols i Garrigàs i Pont de Molins i Agullana. Foment només es va comprometre, el gener passat, a desencallar el desdoblament de l'N-II entre Medinyà i Orriols. Un anunci que venia a rebaixar les expectatives de la Generalitat, que confiava que es desdoblés el tram nord des de Girona fins a la Jonquera.