Infraestructures

Uns manifestants impedeixen a Fabra fer el viatge inaugural de la L2 del TRAM d'Alacant

El president i el seguici no han pogut fer el recorregut previst entre Sant Vicent i Alacant en tramvia i s'han hagut de desplaçar en cotxe

La Línia 2 del TRAM entra en funcionament després de dos anys d'haver estat finalitzada i d'haver estat inaugurada per Camps

La Línia 2 del TRAM que uneix el centre d'Alacant amb Sant Vicent del Raspeig i la Universitat d'Alacant ha entrat aquest dimecres en funcionament i dos anys i mig després que Camps fes el primer viatge inaugural —que la Generalitat anomenà “en proves”—, una infraestructura molt demanada per la societat, els empresaris i també la comunitat educativa, ja que ha de servir per a descongestionar un campus a què diàriament van més de 30.000 persones.

La jornada inaugural protagonitzada pel president Fabra, però, no ha estat exempta de problemes; de fet, el viatge inaugural previst per a les 11.30 hores no s'ha pogut dur a terme ja que un centenar de manifestants han tallat les vies del tramvia en senyal de protesta contra la gestió del PP.

Malgrat que els antiavalots de la Guàrdia Civil han pres posicions davant els manifestants, Fabra ha desistit en el seu intent de fer el viatge inaugural i ha decidit traslladar-se en cotxe a l'estació de la plaça dels Estels, on estava previst dur a terme l'acte oficial d'inauguració de la línia.

Finalment, ha estat en aquesta estació on el president ha pogut accedir al tramvia i fer la protocol·lària visita al comboi que ha fet el recorregut entre les dues estacions, encara que sense les autoritats.

Intent de privatització

L'endarreriment en la posada en marxa de la L2 s'ha degut a l'intent de la Generalitat de privatitzar la gestió, però els moviments realitzats per a fer-ho possible, no van fructificar i han donat com a resultat que la línia haja romàs aturada més de dos anys, fet que ha suposat una despesa addicional de prop de 900.000 euros pel manteniment de la infraestructura.

Finalment i veient la impossibilitat d'aconseguir que cap empresa es fes càrrec de la seua gestió, Infraestructures va accedir a assumir la seua gestió a través de l'empresa pública Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), tal com havien demanat des del primer dia els sindicats i treballadors d'aquesta.

Uns 150 milions

La infraestructura, que comunica el centre d'Alacant amb la Universitat i Sant Vicent passant pels barris del Pla, Garbinet, Sagrada Família o Verge del Remei, ha suposat una inversió de 150 milions d'euros públics, 100 milions pel que fa a la línia i 50 més per a l'adquisició de material mòbil.

La nova línia del TRAM d'Alacant compta amb 9 kilòmetres i 14 parades i preveu un volum de tres milions de passatgers en el seu primer any de funcionament.

Estalvi energètic

Fabra ha destacat durant la inauguració que “la nova línia permetrà un important estalvi energètic, ja que evitarà que molts usuaris utilitzen els seus cotxes particulars i estalviarà en 300.000 quilos anuals les emissions de CO2 que es deixaran d'emetre a l'atmosfera.

Universitat d'Alacant

El rector de la Universitat d'Alacant, Manuel Palomar, que ha assistit a l'acte, s'ha mostrat feliç per la posada en marxa de la nova infraestructura que “hem calculat que utilitzaran uns 14.000 universitaris cada dia”.

Palomar ha estat, d'ençà que va ser elegit rector de la institució alacantina, una de les veus més crítiques amb el retard en l'inici del servei del tramvia i havia exigit la seua posada en marxa en diferents ocasions.

La protesta

A la manifestació que ha impedit que es produís el viatge inaugural de la Línia 2 del TRAM han participat membres d'Esquerra Unida i Compromís, que, juntament amb el PSPV, han coincidit a destacar que els fets responen al “descontentament de la ciutadania amb la gestió que el Partit Popular ha fet de la línia” que ha estat aturada durant més de dos anys.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.