Infraestructures

maresme

El sector turístic de Calella reclama “revifar” l'aeroport de Girona

Els empresaris volen que l'equipament s'obri a noves companyies i operadors turístics per facilitar l'entrada de més visitants

La millora de l'N-II i la tramitació de visats s'inclouen en la petició al conseller Felip Puig

L'empresariat turístic de Calella ha reclamat a la Generalitat que treballi per ampliar l'activitat a l'aeroport de Girona i garantir així un major flux de turistes a la Costa Brava i a la Costa del Maresme. La petició formal va ser entregada ahir al conseller d'Empresa i Ocupació, Felip Puig, aprofitant la celebració dels 60 anys com a destinació turística del municipi. . El conseller va valorar com a positiva la petició, entenent que es tracta d'un pas endavant en la millora d'un dels sectors econòmics amb més creixement al país. “M'han plantejat que estudiem de quina manera l'aeroport de Girona pot tenir major capacitat d'obertura tant a més companyies com a operadors turístics que permetrien diversificar els mercats emissors”, va dir i va afegir que entenia la postura de l'empresariat com a una bona estratègia per posicionar el sector. “Tenim capacitat d'obrir l'oferta i no limitar-nos a tenir un aeroport de companyies de baix cost”, va insistir el conseller.

Altres demandes

En el document que recull les peticions també s'hi afegeix la demanda de millores a les infraestructures existents –l'N-II és prioritària– i més suport a les iniciatives de promoció turística. Els hotelers de Calella i rodalies van transmetre la necessitat al representant de la Generalitat d'agilitar els tràmits dels visats, a dia d'avui en cara excessivament lents quan es tracta de facilitar la mobilitat a un mercat emergent com és el rus. “Entenem totes aquestes peticions en l'escenari cada cop més evident que necessitem estructures d'estat per gestionar com cal els nostres recursos”.

El conseller, però, va negar categòricament que en cas d'ampliar l'activitat de l'aeroport de Girona es podria finançar amb els diners obtinguts per la coneguda com a taxa turística. “No, les inversions han d'anar d'aquell que, de moment no les assumeix. Avui hem sabut que l'Estat destinarà a Catalunya un 25% menys de pressupost en aquest apartat”, es va lamentar Felip Puig que va insistir en l'evidència que “després de trenta anys de drenatge fiscal aquesta situació és insostenible en un món globalitzat”. “Com que l'Estat no ens fa les inversions que ens calen, haurem de canviar d'Estat”, va etzibar. Posteriorment, en el discurs de l'acte commemoratiu dels 60 anys de Calella com a destinació turística, Felip Puig va prometre que en els propers mesos “es concretaran apostes més decidides per la costa de Barcelona”.

Des de l'empresariat calellenc, la presidenta de l'Agència Turística de Calella (ATC), Isabel Mallol, va confirmar l'entrega de la carta i “la bona acollida” que van tenir les peticions per part del conseller d'Empresa i Ocupació. “Creiem que es tracta de demandes vitals pel futur del nostre sector i que no s'han de dilatar més en el temps”, va precisar i va afegir que des del món turístic “es continuarà lluitant per millorar els serveis tan locals, com comarcals com de país”.

El tren, com a demanda prioritària

La petició del sector turístic al conseller Puig coincideix en el temps amb una demanda recent que també ha sortit de Calella i que també prové del mateix empresariat: la millora en el servei de trens de Rodalies. En concret, en una reunió celebrada a la ciutat amb el subdirector general de Transports, Benjamin Cubillo, l'alcaldessa Montserrat Candini (CiU) i representants hotelers es va acordar estudiar la viabilitat de recuperar els trens semidirectes que uneixen l'Alt Maresme amb Barcelona. També es va parlar de la possibilitat de millorar les connexions ferroviàries entre el Maresme i Girona. La petició concreta es fixa en tornar a habilitar trens semidirectes entre Arenys de Mar i Barcelona, aprofitant que en aquest tram hi ha doble via. Montserrat Candini va transmetre al representant de la Generalitat la queixa que el municipi no s'hagi pogut beneficiar de l'increment en la freqüència de trens en hora punta entre Arenys de Mar i Mataró que es va posar en marxa el mes passat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.