Infraestructures

maresme

Preservem el Maresme revifa el debat sobre la mobilitat a la comarca

Organitza diumenge una jornada per tractar, entre d'altres, la inversió en la millora de l'accés oest de l'autopista a Mataró

Reclama a la Generalitat que consensuï les accions amb el territori

La Coordinadora Preservem el Maresme torna a la plena activitat després que la Generalitat aturés definitivament la construcció dels laterals a l'autopista C-32 i aixequés en peu de guerra la comarca que denunciava el trinxament del territori. La plataforma, que compta amb el suport del 87 entitats del Maresme, organitza aquest diumenge una nova trobada a Vilassar de Mar amb un programa que inclou xerrades sobre el pla d'homogeneïtzació a les vies de peatge de la C-32; sobre la possibilitat de reclamar una auditoria sobre les concessions a Abertis, gestora de les autopistes catalanes; sobre el projecte del nou nus viari a la C-32 a Mataró anunciat per la Generalitat i, finalment, sobre les alternatives de mobilitat i territori al Maresme. La jornada es completarà amb una arrossada popular i una sobretaula amb debat centrat en el lema: Que no ens trinxin la comarca. La cita és a partir del migdia al Passeig dels Pins a tocar de la Riera de Cabrils.

Diàleg amb el territori

La Coordinadora fa pocs dies que ha fet públic un nou manifest on recull novament la demanda que les administracions públiques comptin amb la societat civil abans de prendre decisions que afectin al territori. Insten a la Generalitat a oferir “informació i transparència per avaluar el dèficit actual i històric d'inversions que pateix la comarca en relació als recursos que genera i, molt especialment, a saber quina part dels beneficis que generen les barreres dels peatges retornen en forma d'inversions a la comarca”. Finalment, també demanen que el govern català involucri en els alcaldes i alcaldesses i la ciutadania de la comarca “en l'elaboració dels convenis i acords d'obres amb les empreses concessionàries de les autopistes i que es publiquin els compromisos vigents.”

Des de l'entitat es recorda que quan el juny del 2011 la Generalitat va aturar la construcció dels laterals es va establir el compromís tant amb ella com amb l'Ajuntament de Mataró que els membres de la Coordinadora serien informats de qualsevol proposta que afectés a la mobilitat de la zona. L'anunci fet a finals d'octubre pel conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, sobre el pla d'homogeneïtzació de peatges i la inversió de 10 milions d'euros per millorar els accessos a Mataró no va ser ni comunicat ni debatut prèviament amb la plataforma. “Se'ns genera la incertesa que aquestes inversions siguin realment per a la millora de la mobilitat a la comarca i es tirin endavant de forma respectuosa amb el territori i els veïns afectats”, assenyalen.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia