infraestructures
L'N-II a Orriols-Vilademuls i Sils-Maçanet, desencallada
El Consell de Ministres autoritza Foment a posar a licitació les obres per desdoblar aquests trams, en tots dos casos empantanegats des de fa anys
Preveu invertir-hi en total gairebé 40 milions d'euros
Un altre pas per desencallar l'N-II a les comarques gironines. Concretament, en els dos trams més propers al nord i al sud de les obres actuals i que són els que estaven empantanegats des de feia anys, ja que s'hi van aturar les obres un cop començades: els trams Sils-Maçanet i Orriols-Vilademuls. En total són 6 quilòmetres i la previsió és destinar-hi gairebé 40 milions d'euros.
La ministra de Foment, Ana Pastor, es va comprometre a l'agost a posar a licitació les obres dels dos trams aquest 2013, i ahir, en l'última reunió del Consell de Ministres de l'any, el govern va donar llum verd al ministeri perquè ho faci. Fa dos mesos la diputada gironina del PP Concepció Veray ja va avançar a aquest diari que, tot i la previsió de la ministra, segurament es posarien a licitació a principi del 2014 –i sembla que així serà–, amb la intenció que les obres de desdoblament puguin començar, segons ella, cap al 2015.
Només fins a la C-35
La conversió de l'N-II en l'autovia A-2 entre Sils i Maçanet –continuació del tram actual en construcció entre Caldes i Sils– es posarà a licitació per 25.959.756 euros. Com ja s'havia anunciat, el projecte només inclourà 2,7 quilòmetres, ja que s'acabarà a l'enllaç amb Vidreres (C-35). El motiu és que Foment no té la intenció de continuar desdoblant més cap al sud, en direcció a Tordera. En comptes d'això, preveu construir una via de gran capacitat que passi per l'interior a partir d'aquest punt, i no resseguint la costa.
El projecte inclou dues calçades –una per sentit– de dos carrils de 3 metres i mig, amb vorals exteriors de 2 metres i mig i interiors d'un metre. A banda de l'enllaç amb la C-35 (que té projecte propi, en fase de redacció), al tram hi ha també l'enllaç amb la C-63 –el gran giratori elevat que permet anar cap a Sils i Vidreres–, que es mantindrà amb la seva tipologia actual, si bé es preveu millorar els ramals a la nova secció de la futura autovia. D'altra banda, es faran tres viaductes per superar les rieres dels Pins, rec Clar i rec Sorrer, un pas inferior i tres murs.
Les obres entre Sils i Maçanet estan encallades des de l'octubre del 2008, quan la UTE adjudicatària de les obres va renunciar a fer-les després que unes modificacions fessin encarir-les més d'un 20%.
Nou enllaç amb l'AP-7
El desdoblament Orriols-Vilademuls es posarà a licitació per 13.935.189 euros. Aquest tram –anomenat oficialment Orriols-Medinyà pel traçat inicial, ara modificat–, té 3,29 km i inclou l'enllaç amb la futura entrada de l'AP-7 a Vilademuls, i per això té dues parts. Els 2,34 km de més al sud corresponen al desdoblament dels ramals que Abertis està actualment construint per connectar la sortida de l'AP-7 i l'N-II. Foment va adjudicar les obres dels ramals –sense desdoblar– a l'octubre per 4,88 milions, i la previsió és que estiguin acabades per poder finalment inaugurar el peatge (ja acabat) a l'estiu. El futur desdoblament dels ramals –autoritzat ahir– també anirà a càrrec d'Abertis.
La segona part del desdoblament Orriols-Vilademuls –des del km 2,34 del tram fins al 3,29– serà la duplicació de calçada de l'actual N-II i l'executarà Foment. Inclou el viaducte de la riera de Cinyana.
En aquest tram, l'obra està aturada –amb terres remogudes i estructures a mig fer– des del 2010, quan el projecte va resultar afectat per la retallada en infraestructures feta pel ministre Blanco.