Tramvia fins a Sant Esteve Sesrovires
Es concreten més projectes de prolongació del tramvia que s'ha recuperat les darreres dècades a Barcelona. L'Ajuntament i la Generalitat ja van fer públic fa mesos que les dues línies de la ciutat es connectarien per la Diagonal i que s'estendria la línia del Besòs fins a Santa Coloma de Gramenet des de Sant Adrià. Ara el pacte recull un tercer projecte conegut, el perllongament de la línia del Besòs pel litoral de Barcelona fins al port de la ciutat. La novetat del document final, però, és un quart projecte per portar la línia del Llobregat des de Sant Feliu fins a Quatre Camins, al terme municipal de Sant Esteve Sesrovires. Ara bé, tots els projectes estan condicionats als resultats dels «corresponents estudis d'avaluació de la seva viabilitat i del seu impacte sobre la mobilitat».
Servei de FGC a la Seat
Pel que fa als canvis organitzatius de les xarxes abans esmentades, el govern també posa sobre la taula l'ampliació d'ús de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) del Llobregat. En la primera fase del pacte, fins al 2015, la Generalitat estudiarà la possibilitat d'utilitzar també per a mercaderies aquesta línia amb l'objectiu de donar servei als combois de cotxes de la fàbrica Seat de Martorell fins a la Zona Franca a través de Sant Boi.
Gestió individualitzada al Prat
Tampoc no hi ha canvis destacats pel que fa a la gestió de l'aeroport del Prat, que el document determina que s'haurà de fer en un consorci en què les institucions catalanes tinguin una «posició determinant». Ara, però, es precisa que, a més, la gestió del Prat ha de ser individualitzada de la resta d'aeroports estatals d'Aena.