Infraestructures

infraestructures

En el projecte de la variant de Bescanó es preveu fer dos viaductes i un fals túnel

Els passos elevats creuaran el riu Ter i faran 865 i 580 metres

L'obra no té un termini d'execució concretat, ja que dependrà de la disponibilitat financera

En el projecte de la futura variant de Bescanó proposat pel Departament de Territori i Sostenibilitat es preveu la construcció de dos viaductes sobre el riu Ter, a l'est i l'oest del municipi, i d'un túnel artificial en el tram central. La variant començarà a Vilanna, i seguira durant dos quilòmetres paral·lela a l'N-141e, coneguda com a “la carretera de la vergonya”. Serà al llarg de quasi tota la recta de Vilanna. Just abans que la variant arribi al final de la recta es construirà un enllaç amb la carretera actual que servirà de connexió amb el poble. Serà a través d'un pas per sota el tronc de la variant, amb dues rotondes, a banda i banda.

En aquest punt començarà el més llarg dels viaductes, que farà 865 metres de longitud i que servirà per travessar el Ter. Després del viaducte, ja dins el terme municipal de Sant Gregori, es farà un fals túnel d'uns cent metres de llargària. La proposta governamental preveu que els següents 3.500 metres la variant passi paral·lela al riu Ter, pel marge esquerra, en direcció cap a Salt.

A continuació la variant tornarà a creuar el Ter amb un altre viaducte—a l'altura de la Pilastra—, en aquest cas de 580 metres de longitud. En aquest tram entrarà al terme municipal de Salt, però per poc temps, i resseguirà novament el traçat actual de l'N-141e a la recta de Montfullà, on enllaçarà amb la rotonda d'entrada a Bescanó. Serà una rotonda de cinquanta metres de diàmetre exterior.

Un pas endavant

L'alcalde de Bescanó, Xavier Soy, va expressar ahir la seva satisfacció pel fet que el conseller del departament, Santi Vila, hagi complert la seva paraula de desencallar els primers tràmits administratius del que ha de ser la futura variant.

Soy, però, recorda que el traçat és a hores d'ara una proposta en exposició pública “que cal estudiar a fons”. Admet, però, que a grans trets recull el que s'havia estat parlant entre les dues administracions.

Pel que fa als terminis d'execució, l'alcalde diu que no hi cap compromís per part de la Generalitat, ja que dependrà de la disponibilitat de finançament per part del govern català. De moment, la inversió que s'ha calculat és de 52 milions d'euros.

Per la seva banda, Albert Roura, un dels portaveus de la Plataforma de la Carretera de la Vergonya, va admetre que el fet que el govern sotmeti a informació pública la variant “és una bona notícia”. Tot i això, es manté prudent: “El procés tot just comença, i ara el que cal és esperar el període d'al·legacions i trobar consens al territori.” Hi va afegir, a més, que els condicionants econòmics “fan pensar que anirà per llarg”.

LES XIFRES

7
quilòmetres
farà la variant. Bona part del traçat passa per damunt del riu Ter i afecta tres municipis.
52
milions d'euros
és la inversió estimada pel govern de la Generalitat si la seva proposta de projecte tira endavant.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]