L'Ajuntament d'Olot i Foment es plantegen una variant més assequible
Es tracta d'una carretera desdoblada però més ràpida de tramitar pel fet que l'obra es consideraria un “condicionament” de la via actual
El Ministeri de Foment i l'Ajuntament d'Olot s'estan plantejant una variant molt més modesta que la que s'havia previst inicialment –tant des del punt de vista tècnic com del pressupostari– i més fàcil de tramitar burocràticament perquè la considerarien un “condicionament” de l'actual N-260a. Això hauria de permetre accelerar-ne el projecte i l'execució, segons considera el consistori.
Si l'abril de l'any passat ja va quedar clar que la variant d'Olot se segregaria del projecte d'allargar l'A-26 cap a la Vall de Bianya, ara la idea ja està prenent forma. L'Ajuntament i Foment estan d'acord, en principi, a desdoblar l'N-260a entre la rotonda de Les Cols i l'Hostal del Sol, i a l'altura d'aquest punt obrir un traçat nou que baixaria fins al pla. En aquesta zona la variant de Foment ha de connectar amb la que li correspon fer a la Generalitat, que tindrà l'altre extrem a Codella. La variant senzilla de Foment no està valorada econòmicament, però es dóna per descomptat que el seu pressupost serà molt inferior al que costaria el paquet sencer d'una variant inclosa en la connexió a la Vall de Bianya.
De l'alternativa més assequible, en van parlar dimarts a Madrid l'alcalde, Josep Maria Corominas, i responsables del ministeri. Corominas, però, va alertar que té la sensació que al govern estatal “no acaben d'estar convençuts d'aquesta obra”, i va recordar que ara per ara no es disposa de partida pressupostària. També va puntualitzar que, tot i ser més senzill que l'original, el traçat tindrà una sèrie de complicacions tècniques, entre altres raons, a causa de qüestions mediambientals.
LA FRASE
LA DATA
Necessària per planificar l'altre tram
La inexistència d'un traçat per al tram de la variant d'Olot que ha de fer Foment és una complicació afegida per al tram corresponent a la Generalitat, ja que en el projecte d'aquest últim encara no s'ha pogut concretar la unió entre els dos sectors. Recentment, el conseller de Territori i Sostenibilitat va assegurar que la ‘seva' variant es començarà a construir l'any vinent o, com a molt tard, el 2016, sincronitzadament amb la de les Preses.