Infraestructures

Tarragona i Reus s'alien per millorar mobilitat i serveis

Convoquen una primera “cimera” per impulsar accions conjuntes

Demanaran que els autobusos puguin traspassar els límits municipals i defensaran la provisionalitat del tercer fil

La rivalitat que històricament ha enfrontat les ciutats de Tarragona i Reus sembla que està en vies de desaparèixer. Els equips de govern dels dos ajuntaments van convocar ahir una primera reunió del que s'ha anomenat “comissió bilateral Tarragona-Reus”, que ha de servir per “sumar esforços i fer un front comú” en temes compartits com ara les infraestructures, la mobilitat, els serveis socials i la cultura. Els dos alcaldes, Josep Fèlix Ballesteros (Tarragona) i Carles Pellicer (Reus), acompanyats d'alguns regidors, van prendre ahir alguns primers acords; perquè es tracta, diuen, no pas de “fer volar coloms, sinó de crear taules de treball per concretar temes”, segons l'alcalde de Tarragona.

La prioritat de les dues ciutats són els servis socials, i per això van acordar constituir una taula social per impulsar “estratègies comunes”. La primera, segons Carles Pellicer, estarà centrada en la pobresa energètica i, en aquest sentit, van anunciar convenis per evitar el tall de subministrament en el cas de factures impagades; que impartiran formació específica als treballadors socials en matèria energètica, i que hi haurà coordinació entre les administracions i les empreses subministradores.

Una segona taula de treball és la que afecta la mobilitat i les infraestructures. Els dos ajuntaments intentaran “un canvi de la legislació” per tal que les línies urbanes dels autobusos puguin traspassar els límits municipals, de manera que els combois de l'Empresa Municipal de Transports de Tarragona (EMT) puguin arribar, entre altres punts, al campus universitari de Bellisens de Reus, i els de Reus Transport puguin circular fins al campus Sescelades de Tarragona. “No té sentit que ara un alumne hagi de fer dos o tres canvis per anar d'un campus a l'altre”, va dir Ballesteros. També es demanarà la connexió amb busos municipals de les dues ciutats amb l'aeroport de Reus i amb l'estació de l'AVE del Camp de Tarragona. Els dos equips de govern presentaran una moció al ple i després al Parlament per impulsar aquesta iniciativa legislativa.

Un altre punt calent és el del servei de rodalies, sobre el qual demanaran que inclogui un abaixador a Tarragona i un a Reus. Tampoc no volen renunciar al soterrament de la via del tren i, pel que fa al tercer fil, faran una petició conjunta al ministeri de Foment demanant “que s'evidenciï la seva provisionalitat” fins a l'entrada en funcionament de la línia Reus-Roda. “Són reptes que no són fàcils, però és l'embrió del que ha de ser la visió metropolitana del transport”, segons Ballesteros.

En l'àmbit del turisme i el patrimoni, es va acordar la incorporació de l'Ajuntament de Tarragona al consorci que des de l'any 2003 uneix els municipis de Salou, Cambrils, Vila-seca i la Pineda per a la promoció turística. I ja comencen a planificar rutes conjuntes, com la que resseguirà el patrimoni modernista. L'aliança entre Reus i Tarragona també passa per intercanvis entre els seguicis populars; per exemple, l'àliga de Tarragona visitarà Reus al setembre i els Nanos de Reus participaran a una trobada festiva per Santa Tecla. La col·laboració de Reus en els Jocs del Mediterrani 2017 i de Tarragona en el campionat del món de patinatge Reus 2014, i l'impuls d'accions en matèria d'ocupació (es plantejarà una nova edició del fòrum de Bussines Angels conjunta entre Redessa i Tarragona Impulsa) són altres acords que van prendre ahir.

“Sovint han destacat més les diferències, les discrepàncies, entre Tarragona i Reus que no el contrari, però aquest compromís ha de servir per posar en relleu les coincidències i els fulls de ruta a traçar per a l'èxit del territori”, segons l'alcalde tarragoní.

LA XIFRA

247.000
habitants
sumen les ciutats de Tarragona i de Reus. I és la segona àrea en població i en activitat econòmica del país.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia