Infraestructures

La privatització del tren és una excusa per tancar la línia Alcoi-Xàtiva

Organitzacions ciutadanes, partits sindicats asseguren que la modernització del tren d'Alcoi és l'única manera de fer-lo viable

Recentment, el Ministeri de Foment ha fet pública la seua intenció de privatitzar un seguit de línies de ferrocarril, entre d'elles el tren Alcoi-Xàtiva.

Per a Lluís Torró, portaveu adjunt d'Esquerra Unida a Les Corts es tracta d'una “barbaritat” en qualsevol cas perquè “el govern té l'obligació de garantir el transport públic, és un servei bàsic que no pot estar supeditat a la rendibilitat econòmica”. Però també perquè “la gestió privada de serveis públics és un negoci ruïnós, en la immensa majoria dels casos és més car i de pitjor qualitat que la gestió pública”, tal i com ha posat de manifest el Tribunal de Comptes reiteradament.

En el cas de la línia Alcoi-Xàtiva, el portaveu d'esquerres està convençut que es “una excusa per deixar-nos sense tren. Ningú no pot pretendre seriosament que una empresa privada millorarà el nombre de viatgers quan és obvi que la manca d'inversions és la culpable de no fer competitiu el transport ferroviari front al del vehicle privat”.

“La modernització del tren d'Alcoi —diu Torró— és la única manera de fer-lo viable. Millorar el traçat, reduir el temps del trajecte, augmentar el nombre de viatges, reincorporar el transport de mercaderies,... Açò ho sap el ministeri, és una obvietat, però des de fa dècades l'abandonament premeditat de la infrastructura, per part dels successius governs, ha posat en perill el seu futur”.

Per al portaveu d'Esquerra Unida, amb l'excusa de la privatització busquen posar en evidència que cap empresa està disposada a gestionar-lo en les condicions actuals i així “tancar definitivament la línia”.

Esquerra Unida del País Valencià traslladarà aquest tema al seu grup parlamentari del Congrés dels Diputats per tal de posar fre a una mesura injustificada i contraproduent.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia