Infraestructures

Foment reprendrà el 2015 el tram parat de la B-40

Destina una partida de 12 milions a acabar les obres entre Viladecavalls i Olesa, aturades dos cops

L'Estat comunica que no inclou els treballs per fer subterrània la línia de Renfe R2 a Montcada

El Ministeri de Foment té previst reprendre el 2015 les obres al tram de 6,2 quilòmetres de l'autovia B-40 o quart cinturó comprès entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls, que estan aturades. Aquests treballs s'han intentat reiniciar en dues ocasions des del 2011.

El projecte de pressupost de l'Estat preveu destinar 12 milions a executar aquesta obra, que té un cost total de 219 milions. La intenció és anar destinant diferents partides per acabar l'obra els pròxims anys amb dotacions de 25,4 (2016), 21,4 (2017) i 30,6 milions (2018). El quart cinturó està planificat des dels anys seixanta per connectar el Baix Llobregat amb el Vallès. La també coneguda com a autovia orbital o ronda Vallès només té sis quilòmetres en funcionament des del 2010 dels 47 que ha de tenir, concretament els trams entre Abrera i Olesa i el que uneix Viladecavalls i Terrassa.

Foment també destinarà una altra partida de 100.000 euros l'any que ve a tornar a tramitar el projecte de prolongació del quart cinturó entre Terrassa i Granollers, concretament fins a connectar amb l'AP-7 a la Roca del Vallès L'expedient d'avaluació ambiental de l'estudi informatiu fet el 2010 va ser arxivat pel Ministeri de Medi Ambient l'any passat, ja que va caducar, i s'ha de tramitar de nou. L'any passat només hi van destinar una partida simbòlica de 5.000 euros.

L'estudi té un cost total d'un milió d'euros i, segons la previsió pressupostària del ministeri, el gruix de les feines es preveu pel 2016. La Generalitat i els ajuntaments de la zona reclamen que, com a molt tard, les obres es comencin el 2017.

A Montcada el tren no es farà subterrani

El 2015 tampoc serà l'any de l'inici de les obres per cobrir l'R2 de Renfe cap a Portbou a l'altura de Montcada –una de les quatre que creuen el municipi–, reclamades des del 1989 i amb més intensitat quan es va construir la línia d'alta velocitat. Una delegació de l'Ajuntament va mantenir dimarts una reunió infructuosa amb el secretari general d'Infraestructures del Ministeri de Foment, Manuel Niño, i en va tornar amb les mans buides, ja que els va comunicar que no està previst com a prioritari aquest projecte fet des del 2010 i que les partides incorporades als comptes serviran per a actuacions d'accessibilitat, control d'accessos i seguretat a les estacions de Montcada-Manresa, Montcada i Reixac i Bifurcació. Davant del malestar de la delegació montcadenca, Niño hi va afegir que l'execució “no està prevista per al pròxim pressupost de l'Estat”.

Malgrat aquest nou revés, l'alcaldessa accidental, Mari Carmen Porro, va assegurar: “No hem de defallir, sinó continuar treballant conjuntament amb la Plataforma Tracte Just Soterrament Total per pressionar i aconseguir una partida”.En la trobada se'ls va informar que Adif treballa per adequar els voltants de l'escola Font Freda afectats per la línia d'alta velocitat (LAV) i que d'aquí a un mes tindran els projectes de seguretat dels pous d'aquesta línia que havien sol·licitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.