Infraestructures i serveis

Pagar per quilòmetre fet a la C-32 al Garraf i el Maresme

L'1 de gener entra en vigor el peatge tancat que els conductors podran validar només amb el sistema Via T

El 2015 s'invertiran 21 milions en accessos a la via ràpida a Mataró i Sitges

Els nous peatges tancats de l'autopista C-32 al Maresme, en el tram Mataró-Palafolls, i al Garraf, en el tram Sitges-Vendrell, es posaran en funcionament l'1 de gener i suposaran descomptes per als conductors que poden arribar a un 80% del preu inicial. La gratuïtat en els trams de la via ràpida on no es paga es mantindrà inalterable. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, i el conseller delegat de la concessionària Abertis, Francisco Reynés, van confirmar ahir en roda de premsa la data d'inici dels nous descomptes, que s'emmarquen en el pla d'homogeneïtzació a les vies de peatge de la xarxa de la Generalitat. Vila va recordar que el control en els nous peatges “per garantir que es paga pels quilòmetres recorreguts” es farà a través d'uns arcs metàl·lics instal·lats als accessos a l'autopista. El sistema de bonificacions inclou tot tipus de vehicles i s'aplica tots els dies de la setmana, tant laborables com festius. En aquest sentit, el peatge tancat suposarà reduccions de fins a un 80% en el recorregut Sant Vicenç-Arenys, un 60% entre Sant Andreu de Llavaneres i Mataró Nord, un 31% entre Cubelles i Calafell i un 27% entre Sitges i Segur de Calafell.

Per beneficiar-se dels descomptes els vehicles hauran de disposar d'un sistema de pagament dinàmic (Via T). Quan es van posar en marxa els descomptes a la C-32 el gener d'aquest any –en funció de la recurrència, per a vehicles de baixa emissió i per a vehicles d'alta ocupació–, Abertis va posar impulsar una promoció per repartir gratuïtament fins a 40.000 dispositius i amb una quota reduïda de manteniment de 12 euros el primer any. Fonts de l'empresa han assegurat que es mantindran les mateixes condicions. D'altra banda, des del Departament de Territori i Sostenibilitat s'han anunciat les inversions en millores a diversos punts de la C-32 del Maresme i el Garraf i a la C-31. Amb un pressupost de 2,5 milions d'euros s'actuarà en el ferm entre Gavà i Viladecans i s'adequaran elements de senyalització i enllumenat, s'instal·laran barreres acústiques en el recorregut de Sitges, Castelldefels, Calella, el Masnou i Montgat, i es millorarà el ferm de la C-31 a Castelldefels.

La gran obra a Mataró

Durant el primer semestre del 2015 està previst que es comencin les obres de millora de dos enllaços de la C-32 a l'altura de Mataró. D'una banda, la connexió amb la C-60 –a través de la carretera d'Argentona i Granollers– i l'accés a Mataró Oest, que inclou les sortides 99 i 100 de l'autopista. S'hi invertiran uns 12 milions d'euros. En el cas de l'accés a Mataró Oest, l'obra preveu la segregació del trànsit que s'acumula a l'accés de l'hospital de Mataró i del centre comercial amb la construcció de nous vials que distribueixin els vehicles en funció de quina sigui la seva destinació.

La darrera de les obres previstes afecta el nus de Sitges Centre, que correspon a la sortida número 30 de l'autopista C-32 i en la formació d'un nou carril a la calçada en sentit Barcelona entre aquesta i la sortida 31 (Aiguadolç). Els treballs costaran 8,7 milions d'euros.

Finalment, el conseller va anunciar també ahir la creació d'una comissió de treball entre representants del govern, el Ministeri de Foment i Abertis per desencallar l'A-27. Vila manté la necessitat de tancar un acord amb Abertis per finançar l'acabament de l'autovia A-27 entre Tarragona i Montblanc i el desdoblament de l'N-240 entre Lleida i les Borges Blanques, a canvi de bonificar l'AP-2. “Si Foment no pot atendre les obres amb pressupost, hem de buscar solucions”, va insistir el titular de Territori i Sostenibilitat.

LA DATA

01/01/15
començarà
a aplicar-se el peatge tancat a la C-32 al Maresme i al Garraf que s'haurà de validar amb sistema Via T

LA XIFRA

21
milions
d'euros s'invertiran en la millora dels accessos a l'autopista a les ciutats de Mataró i Sitges

LA FRASE

El sistema de concessió ens agrada. Quan acaba una concessió en pot començar una altra
Santi Vila
CONSELLER DE TERRITORI I SOSTENIBILITAT


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia