Foment anuncia noves obres a l'N-II pel gener
La ministra inaugura el tram Caldes-Sils, posa la primera pedra del Sils-Maçanet i promet iniciar el mes que ve les altres tres obres previstes pel 2014, entre les quals destaca l'Orriols-Vilademuls
Nova inauguració de Pastor i noves promeses. La posada en marxa després de 7 anys d'obres del segon tram desdoblat de l'N-II –que esdevé l'autovia A-2– a les comarques gironines, el Caldes-Sils, va ser motiu ahir de celebració tant per la ministra de Foment com pel conseller de Territori, que va destacar que “cal encoratjar el ministeri a no parar” a l'N-II, mentre els alcaldes de la zona es van moure més entre l'alleujament pel final de l'odissea i la queixa per l'alt preu que ha calgut pagar tot aquest temps.
Pastor va reiterar que el desdoblament de l'N-II a les comarques gironines és una “prioritat” per al seu ministeri i va opinar que la inauguració del tram Caldes-Sils, de 6,7 km i en què s'han invertit gairebé 45 milions, “és un dels petits passos perquè l'N-II tingui alta capacitat”. La ministra, que també va posar la primera pedra del tram Sils-Maçanet, adjudicat fa pocs dies per 21,3 milions a Rubau i pel qual s'ha establert un termini màxim de 40 mesos per desdoblar 2,7 km, va afirmar que al gener s'iniciaran també les altres obres que ella havia promès que començarien al llarg del 2014 i que es van treure a licitació el gener passat: el desdoblament del tram Orriols-Vilademuls –anomenat oficialment Orriols-Medinyà pel traçat inicial ara modificat–, empantanegat des del 2010 i que té 3,3 km i una execució prevista de 32 mesos; els enllaços de Pontós i Garrigàs, i dos enllaços a Tordera. En el cas de tots els enllaços, el termini per fer les obres serà de 22 mesos. Pastor va afirmar ahir que totes aquestes obres ja s'havien adjudicat, però de moment l'única adjudicació que s'ha publicat al BOE és la del tram Sils-Maçanet.
Pel que fa a la resta de projectes del nord –d'Orriols fins a la frontera–, que la ministra s'havia compromès en anteriors ocasions que sortirien a licitació el 2014 i que les obres hi començarien el 2015, ahir ja no va voler posar data d'obra. Va recordar que encara estaven en fase de redacció i només va dir que espera que estiguin “el primer semestre” de l'any que ve i que “a mesura que s'acabin s'aniran posat a licitació”.
Critiques de partidisme
ERC i els regidors de la comarca de la Selva van criticar ahir la “parafernàlia” de la inauguració, “amb més promeses i anuncis que com sempre, no s'acaben complint”. Per ERC, aquesta carretera només és usada electoralment i el que s'hauria d'haver fet és un homenatge a les víctimes mortals.
Per la seva banda, el diputat del PSC al Congrés Àlex Sáez es va mostrar molest perquè ningú va avisar els diputats gironins de la inauguració. Sáez va considerar que la presència només de diputats del PP demostra “que no era un acte de govern sinó de campanya”.
LES FRASES
Els transportistes insten a poder passar per tot el sud
Asetrans-Girona, la patronal dels transportistes de la demarcació, va demanar ahir oficialment, coincidint amb la inauguració del nou tram de l'autovia A-2 –l'N-II desdoblada– entre Caldes i Sils, que es deixi sense efecte la prohibició de pas de camions que existeix entre Vidreres i Caldes. Asetrans creu que mantenir la prohibició només pel tram de dos quilòmetres pendent de desdoblar –i que destaquen que “no implica el pas per cap població i permet els trajectes des de la Costa Brava i l'AP-7 a Sils, Caldes, la
C-25 i Girona”– suposaria “un desaprofitament” dels recursos públics gastats en el Caldes-Sils i “obligar els transportistes a seguir pagant una autopista sense necessitat”.