Lleida reclama un sistema antiboira per a l'aeroport
Els grups consensuen una moció del PP en què s'insta la Generalitat que revisi els costos d'instal·lar un sistema superior i defineixi un pla de viabilitat per a Alguaire
El ple de l'Ajuntament de Lleida va aprovar amb el vot dels tres grups amb representació (PSC, CiU i PP) una moció en què es reclama a la Generalitat la instal·lació a l'aeroport d'Alguaire d'un sistema avançat d'aterratge instrumental (ILS de nivell 2/3) que permeti fer operacions en dies de boira intensa. Actualment l'aeroport disposa d'un sistema ILS de nivell 1, i aquest ha estat insuficient per permetre els aterratges i enlairaments dels primers avions de la campanya d'hivern, que es van haver de desviar cap a els aeroports de Reus i del Prat els dies 9 i 11 de gener.
El govern de la Generalitat, titular de l'aeroport d'Alguaire, va explicar en aquell moment que es descartava la instal·lació d'un sistema antiboira d'un nivell més gran perquè no compensava la inversió necessària per implementar-lo amb el trànsit d'avions que té l'aeroport: set vols a la setmana, quan al Prat, que sí que té un sistema antiboira superior, hi opera un avió cada deu minuts. Segons va dir el delegat de la Generalitat a Lleida, Ramon Farré, el cost d'instal·lar un sistema antiboira superior a Alguaire seria d'uns cinc milions d'euros.
En la moció aprovada ahir, la Paeria reclama al govern de la Generalitat que “revisi” els costos d'un sistema avançat d'aterratge instrumental, com s'ha fet recentment a l'aeroport de Saragossa. En la moció també s'insta el govern a presentar una estratègia que garanteixi la viabilitat i noves oportunitats per a l'aeroport. La moció, presentada pel PP, va ser negociada i acceptada pels altres dos grups.
D'altra banda, el ple de l'Ajuntament va descartar amb els vots del PSC i el PP una moció de CiU per instar la Paeria a adherir-se a la Xarxa de Tributs de Catalunya, promoguda per la Generalitat dins de l'operació per constituir l'Agència Tributària Catalana.
Comissió de les Basses
El govern de la Paeria ha acceptat convocar finalment la comissió de seguiment sobre el futur del parc de les Basses, on el govern vol facilitar ara la instal·lació d'un parc temàtic sobre els Barrufets. La CUP va instar fa uns dies en una roda de premsa el govern de la Paeria a convocar d'urgència aquesta comissió, a la qual no s'havia informat de les negociacions i els presumptes acords amb uns inversors privats per tal de construir aquest parc temàtic.
LA XIFRA
Conflicte pels radars de control de velocitat
La concessió dels radars d'excés de velocitat i de semàfor vermell a la constructora Arnó continuen aixecant polseguera. Si fa unes dies la plataforma electoral El Comú va donar a conèixer que Arnó reclama formalment a l'Ajuntament més de dos milions d'euros per haver estat exclòs, per decisió unilateral de l'alcalde, de la tramitació de multes els conductors enxampats a més velocitat de la permesa però per sota de 65 km/h, la Paeria va contraatacar amb un informe jurídic segons el qual aquesta limitació de les sancions es va acordar verbalment i el consistori no ha de compensar amb cap quantitat l'empresa.
Ahir, la regidora de CiU Bea Obis va mostrar en el ple municipal un document entrat per Arnó al registre de l'Ajuntament el 23 de gener en el qual l'empresa afirma que “mai ha existit cap acord” per canviar els límits de velocitat sancionables, fixats inicialment en 55 km/h i elevats als 65 km/h posteriorment. L'empresa calcula que per culpa d'aquest canvi ha deixat d'ingressar 2,3 milions. Després de finalitzar el ple, l'alcalde i la regidora d'Urbanisme, Àngel Ros i Marta Camps, van insistir que, al contrari del que diu Arnó, el canvi va ser pactat.