Front comú per exigir a Madrid solucions a l'N-340
Alcaldes del tram entre Altafulla i el Vendrell es reuneixen amb els representants locals a les Corts Generals per demanar la gratuïtat del peatge
A les portes d'una altra Setmana Santa i de la imminent arribada de la temporada d'estiu, els alcaldes dels municipis costaners del Tarragonès nord i el Baix Penedès han escenificat un front comú per exigir a Madrid alternatives a l'N-340, una via obsoleta durant tot l'any i difícil de transitar a l'estiu. Ahir, en el marc del que l'alcalde d'Altafulla, Fèlix Alonso, va batejar com a “pacte de Berà”, alcaldes de set municipis es van reunir amb els representants de la demarcació al Congrés i al Senat per trobar aliats que ajudin a fer arribar la seves peticions a Madrid.
“Volem que es perllongui la gratuïtat de l'autopista entre Altafulla i el Vendrell”, va dir precisament l'alcalde de la capital del Baix Penedès, Martí Carnicer, exercint de portaveu dels reunits. Entenen que no té cap lògica la situació actual –una via saturada i l'altra, amb una “còmoda” densitat de trànsit– i creuen que bonificar els peatges és una alternativa molt més econòmica que un desdoblament; a més, consideren insuficient l'anunciada mesura d'obligar els camions a circular per l'autopista en aquest tram. Per tot plegat, reclamen una reunió amb la ministra de Foment, Ana Pastor, “que no pot anar més enllà de Setmana Santa”.
De la reunió d'ahir en un restaurant al peu de l'N-340 amb els representants de CiU i el PSC a Madrid –el PP també va ser convidat, però no hi va assistir–, els alcaldes en van arrencar el compromís d'“unitat política” per dur la reivindicació a Madrid. “Demanarem i exigirem la reunió amb la ministra”, va dir el parlamentari Jordi Jané (CiU) en nom de tots, i va demanar que la resta de partits de la demarcació amb representació a Madrid se sumessin a l'acord adoptat ahir, que, més enllà de l'entrevista amb Pastor i de tirar endavant una iniciativa parlamentària conjunta, inclou també presentar esmenes al pressupost perquè es prevegi una partida encaminada a trobar-hi solució. “La concessió de l'AP-7 s'acaba d'aquí a sis anys”, va recordar Carnicer, que hi va afegir: “Qualsevol compensació seria per un termini curt.”