Foment es compromet a desdoblar l'N-240
En la reunió de Mir i Villas amb Niño s'ha acordat l'adjudicació, en primer terme, de la rotonda de Margalef
L'alcalde de les Borges Blanques, Enric Mir, i el de Juneda, Antoni Villas, en representació de la Plataforma Prou Morts a l'N-240, s'han reunit amb el secretari general d'Infraestructures del Ministeri de Foment, Manuel Niño, per tractar la solució de l'alta accidentalitat a la carretera N-240 entre Lleida i Montblanc, un dels trams més conflictius de tota la xarxa de carreteres de la demarcació.
A la reunió han assistit el senador Ramon Alturo; el diputat al Congrés i alcalde de Mollerussa, Marc Solsona; la subdirectora general de Conservació del ministeri, Carmen Sánchez, i l'assessor del secretari general d'Infraestructures, Beltrán Hernández. S'ha arrencat un compromís a l'Estat per incloure el desdoblament del tram entre les Borges Blanques i Lleida de l'N-240, amb un cost previst d'uns 500.000 euros al pressupost general de l'Estat espanyol del 2016, que s'ha de debatre a finals d'aquest mes d'agost. Al seu torn, també s'ha aconseguit el compromís d'adjudicar la rotonda de Margalef, a l'N-240, a més de la posada a licitació de les tres rotondes previstes a l'altura de Juneda, en les pròximes setmanes.
Tant Mir com Villas han coincidit a mostrar-se “moderadament satisfets”, en sortir de la reunió, malgrat que Mir ha expressat que el govern ha actuat per la pressió que la Plataforma Prou Morts està exercint per donar solució al conflicte i perquè no “cal oblidar que estem en període preelectoral”. Villas s'ha mostrat d'acord amb aquesta apreciació i considera, per la seva banda, que, “malgrat el context, que el govern reconegui com a zona perillosa el tram, i posi propostes damunt la taula a curt termini, com ara la de la rotonda de Margalef, no deixa de ser un punt de partida”. Alturo, per altra banda, creu que “ara l'Estat ha de complir pressupostàriament amb el compromís”.
La Plataforma Prou morts a l'N-240 havia anunciat el 10 de juliol que tallaria l'N-240 entre el 15 i el 16 d'agost si el ministeri no els rebia, després que es registrés la vintena víctima mortal en sis anys, en el tram de la via entre Lleida i Montblanc.