Infraestructures

Petit auge del tren convencional a la línia gironina,tot i l'empenta del TAV

La línia R-11 té un 1% més de viatgers el primer semestre i destaca sobretot l'augment del 9% del Girona-Barcelona

Tres dies després de fer públiques les dades del TAV del primer semestre, Renfe va facilitar ahir dades del tren convencional. Tot i l'important increment que va tenir el TAV –la línia Figueres-Girona-Barcelona va créixer un 20%–, el tren convencional va aguantar molt bé l'embranzida i no només es va mantenir sinó que fins i tot va augmentar un xic el nombre de viatgers. Concretament, segons Renfe, la línia R11 –la de Portbou a Barcelona passant per l'interior– va tenir entre aquest gener i aquest juny un total de 1.961.107 passatgers, un 1,08% més que en el primer semestre del 2014. En nombres absoluts ha augmentat gairebé 21.000 usuaris. A aquestes xifres cal sumar-hi les de la RG1, la línia de Rodalies de Girona, que en els trajectes entre Portbou i Maçanet –sense comptar els enllaços amb Blanes i el Maresme, que Renfe considera com a trajectes “regionals”– va tenir 191.000 viatgers. La xifra no es pot comparar amb el primer semestre del 2014 ja que la línia es va estrenar a mitjans març d'aquell any.

Girona-Barcelona

En les dades facilitades per Renfe destaca sobretot el cas del trajecte Girona-Barcelona. Va ser el que més va créixer en el TAV (un 23,6%) però també és el que més va augmentar en el tren convencional. Així, un total de 507.226 persones van usar la R11 per fer aquest viatge (ja fos d'anada o de tornada) els primers sis mesos del 2015. La connexió ha guanyat més de 40.000 viatgers respecte el primer semestre del 2014, amb un augment percentual del 8,88%.

En canvi, l'auge del TAV ha fet que el tren convencional perdi viatgers en el trajecte Figueres-Barcelona. Al primer semestre del 2015 n'ha tingut 140.793, un 9,45% menys que l'any passat. En el mateix període, els usuaris de TAV han crescut un 13,25%.

Pel que fa al trajecte entre Girona i Figueres, el nombre de passatgers de la R11 ha baixat però cal tenir en compte la posada en funcionament de la RG1, en què es pot fer el mateix trajecte. Així, als 221.528 usuaris que van viatjar en un tren de la R11 entre les dues ciutats gironines –un 6,26% menys que l'any passat– caldria sumar-hi –segons càlculs aproximats de fonts de Renfe– gairebé uns 50.000 usuaris més que ho van fer amb la RG1.

Bon funcionament de Rodalies de Girona

Rodalies de Girona –amb 191.000 viatgers amb 16 trens al dia el primer semestre– està tenint molt millor funcionament que Rodalies de Tarragona –89.000 amb 26 trens–. Pel que fa als usuaris amb Blanes i el Maresme, l'única dada que facilita Renfe és la d'uns 650 viatgers al dia.

El client tipus que usa Rodalies de Girona correspon a dones (52,2%) amb una mitjana d'edat de 35,2 anys, un nivell d'estudis mitjans (70,8%), que usa el tren per motius laborals (42,5%) o d'estudis (25,4%), i que ho fa una mitjana de 2,9 vegades a la setmana. Segons una enquesta de qualitat que Renfe ha fet a un mostreig de clients, el 39% utilitza bitllet d'anada i tornada i un 14,9% viatja amb bitllet senzill. Després se situen diversos tipus de bitllets integrats: un 13,3% d'usuaris empra la T-Mes, un 8,6% la T-10/30, un 6,3% la T-10 i un 4,2% la T-50/30. En total, doncs, un 32,4% usa algun abonament.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona