Pacte per acordar els accessos al port de Premià
El govern municipal, l'empresa concessionària i la plataforma ciutadana es donen tres mesos per negociar
El resultat es portarà a les administracions pertinents i les reunions començaran dilluns
Nou capítol en la resolució del conflicte sobre el nou port de Premià de Mar. I és que el govern municipal, la plataforma cívica Premià Port i la concessionària de la infraestructura marítima de la població, Marina Port Premià SL, han arribat a un pacte per intentar acordar els futurs accessos a la nova infraestructura portuària. A grans trets, un dels punts que generen més controvèrsia és la rotonda que l'actual projecte preveu construir sobre la carretera N-II a l'altura del barri de Can Pou, que connectaria amb una via de doble sentit que creuaria l'actual riera, considerada zona inundable.
Pel que fa als terminis, els tres actors es donen un temps de tres mesos per parlar-ne i per remetre els acords a les administracions pertinents que tenen competència en aquests àmbits. De fet, per aquest dilluns ja hi ha prevista la primera trobada. “Debatrem el que l'Ajuntament pugui decidir, però el que no farem és enganyar la gent”, va explicar l'alcalde de Premià de Mar, Miquel Buch (CiU), que va posar l'accent en el fet que els acords “hauran d'estar subjectes a la normativa legal”. Buch, a més, va puntualitzar que, en molts aspectes, són d'altres administracions les que en tenen les competències. L'alcalde hi va afegir que durant un mes també es podran buscar acords sobre els usos del futur port.
Per la seva banda, Raúl Barea, membre de la plataforma Premià Port, va expressar el sentiment “agredolç” per la manera com s'està duent a terme tot l'assumpte. “D'una banda, tenim bones sensacions perquè formarem part del debat, però també estem desil·lusionats perquè no hem aconseguit les reivindicacions.” Barea va centrar aquestes demandes a “poder engegar un procés participatiu en les condicions presentades” i a “poder parar l'aprovació del pla especial del port fins a poder debatre a fons qüestions com ara l'impacte ambiental que causarà, com afectarà la mobilitat i quin model comercial de poble es vol”.
Aprovada la modificació del pla especial
Paral·lelament, el ple de Premià de Mar va aprovar la modificació del pla especial d'ordenació del port, mitjançant el qual s'incrementa la superfície de dos dels locals comercials que s'hi han previst fins als 1.300 m². El punt va rebre els vots a favor de l'equip de govern (CiU i el PSC), Ciutadans, ERC i el PP, mentre que Crida Premianenca i la Coalició d'Esquerres hi van votar en contra. Va ser un ple carregat de tensió, sobretot en els moments finals, amb enfrontament entre una part del públic i el govern.