Un altre accident mortal a l'N-230 indigna els alcaldes de la Val d'Aran
L'alcalde de Vielha diu que la situació és “desesperant” i critica que l'autovia A-14 s'hagi començat al pla
Una conductora de Bossòst va morir diumenge
Un altre accident mortal a l'N-230 ha indignat els alcaldes pirinencs, que reclamen des de fa temps una millora urgent d'aquesta carretera, que suporta un gran trànsit de vehicles pesants (és un pas transfronterer de mercaderies, sobretot agroalimentàries, entre Lleida i França) i anualment hi ha diverses víctimes mortals. Diumenge a la nit una veïna de Bossòst (Val d'Aran) de 50 anys va morir quan per causes que es desconeixen el seu turisme va sortir de la via a l'altura del pont de Cledes, al municipi de Bossòst.
L'alcalde de Vielha, Juan Antonio Serrano, a més de lamentar l'accident, ha expressat la seva indignació pel fet que “fa anys que es reclama una solució no només per a aquesta carretera, sinó en conjunt per a totes les del Pirineu, i l'únic que han fet és començar a fer una autovia, però pel sud, a la plana, mentre que el problema el tenim a la muntanya”, explica. “És absurd i és desesperant i ja no sé com més ho hem de reclamar.” Serrano es refereix a l'autovia A-14 de Lleida a Vielha. Ara es construeix el tram entre Alguaire i Rosselló i el pròxim pas serà fins a Alfarràs, encara a 140 quilòmetres de la Val d'Aran. La culminació del projecte no té data.
L'estiu passat, dos accidents en trenta dies, un dels quals mortal, va esgotar la paciència dels alcaldes, que van convocar un tall de la carretera N-230 a Vilaller i van redactar un manifest. Tretze ajuntaments de l'Aran, l'Alta Ribagorça i la Ribagorça d'administració aragonesa i el síndic d'Aran van decidir demanar conjuntament una reunió amb el Ministeri de Foment per reclamar mesures urgents, com ara la limitació de la circulació de camions en hores punta de trànsit de turismes, control als camions, i inversions en manteniment i per resoldre els punts negres.
Serrano, a més, recorda que hi ha “altres carreteres que depenen de la Generalitat i que també són un perill, però no hi ha accidents perquè la gent ja decideix evitar-les”, i recorda la vella reivindicació d'un túnel a la Bonaigua per connectar l'Aran i el Pallars amb més seguretat i sense els talls per nevades que sovint fan intransitable el coll.