Creixement de l'aeroport de Perpinyà coincidint amb el descens del de Girona
L'aeroport nord-català, que aquest any ha fet una campanya per atraure clients gironins, acumula fins al setembre un 6,5% més de viatgers que el 2014
L'aeroport de Perpinyà, que es va marcar com a fita la primavera passada atreure nous clients a la demarcació de Girona, acumula fins al setembre un augment del volum de passatgers del 6,5% respecte de l'any passat. Concretament, segons dades facilitades per l'aeroport nord-català, en aquests nou mesos han tingut un total de 298.164 viatgers, uns 18.200 més que els que havia tingut entre el gener i el setembre del 2014 (279.968). Aquest augment contrasta amb les dades de l'any passat, quan la infraestructura va tancar l'any amb un descens del 3,5% respecte del 2013, en sumar només 353.872 passatgers, uns 13.000 menys que un any abans (366.551). Si es manté la tendència fins a final d'any, l'aeroport nord-català tindrà aquest 2015 el volum més alt de viatgers des del 2009. Ara ja està en preparació la temporada d'estiu del 2016, per la qual no només es volen mantenir les nou rutes que s'han ofert aquest any, sinó afegir-hi alguna novetat. A més, està previst allargar més el període d'operativitat de la ruta a Dublín d'Aer Lingus.
El creixement de l'aeroport rossellonès contrasta amb el descens ininterromput que hi ha al de Girona-Costa Brava des de fa gairebé dos anys. De fet, aquesta caiguda de les instal·lacions de Vilobí, arran de la davallada del nombre de vols de Ryanair, va ser un dels motius que van portar els directius de l'aeroport de Perpinyà a veure-hi una oportunitat i emprendre una campanya publicitària l'abril passat per atraure clients gironins. “L'aeroport de Perpinyà ofereix una alternativa a l'oferta de baix cost de Girona i se situa més a prop per als habitants d'aquesta àrea que l'aeroport del Prat”, va dir llavors el director de l'aeroport nord-català, Denils Leluc. La idea de la campanya, que va coincidir amb l'inici per primer cop d'un vol Perpinyà-Madrid, era aprofitar l'enllaç del TAV i convertir-se en referència a les àrees de Girona, Figueres i Olot, que estan només a una hora en cotxe de la capital del Rosselló.
Dades detallades
Des de l'aeroport de Perpinyà subratllen l'augment de les taxes d'ocupació, que han superat a l'agost el 90% als avions de Ryanair –que tenia vols a Londres Stansted, Brussel·les Charleroi i Birmingham– i el 91% als d'Aer Lingus a Dublín. Tot i això, els principals augments no han estat en els mesos punta del juliol i l'agost –en què s'ha mantingut la xifra de viatgers del 2014–, sinó en els anteriors i posteriors. Destaca sobretot el 7,6% de creixement registrat al setembre.
LES XIFRES
“Cada dia s'hi sent més el català”
El conseller regional dels Pirineus Orientals i president de l'aeroport de Perpinyà, Marcel Mateu, va fer ja al juny una primera valoració de la campanya gironina, en declaracions a l'agència ACN, i va assegurar que l'afluència de viatgers gironins s'estava ja notant a les instal·lacions nord-catalanes, tot i que és molt difícil constatar-ho amb xifres. “Cada dia se sent més el català a l'aeroport de Perpinyà”, va afirmar, tot i que tenia clar que els calia “temps” per donar a conèixer la seva oferta a Girona. En aquest sentit, Mateu també va reconèixer llavors que la nova ruta a Madrid –disponible des de finals d'abril fins al cap de setmana que ve– no estava funcionant “gaire bé”.