Infraestructures

Foment començarà al juny la remodelació de l'enllaç de Vidreres de l'N-II

El ministeri ha posat a licitació per 24,4 milions l'inici de la connexió amb l'AP-7 i la C-35

Hi haurà una rotonda a tocar de la sortida de l'autopista a Maçanet

El Ministeri de Foment va publicar ahir al Boletín Oficial del Estado (BOE) la posada a licitació de les obres d'inici de l'enllaç de Vidreres de l'N-II (futura A-2), que començaran al juny. La licitació de les obres és de 24.428.629,29 euros. L'enllaç inclou la connexió amb la C-35, la carretera de Maçanet a Palafrugell, i una entrada més còmoda a la sortida de l'AP-7 a Maçanet, amb una rotonda de dos carrils a la C-35.

Foment havia aprovat el projecte de remodelació de l'enllaç el gener passat. Ara ha sortit la licitació, que confirma un canvi en la via que uneix els vehicles de l'AP-7 que vénen des de Barcelona fins a la futura A-2. Així se substituirà el ramal actual –que té forma de llaç i en què els vehicles han de girar 270 graus en un radi reduït– per un ramal semidirecte amb traçat més ampli que permet més velocitat i que augmenta la capacitat

Enllaç a Can Cartellà

A més, es construirà un nou enllaç més al sud, a Can Cartellà (Maçanet). Entre l'enllaç de Vidreres i el de Can Cartellà, hi haurà un nou traçat mitjançant la utilització de corbes de radi més ampli. L'antiga N-II quedarà com a via de servei a l'oest del futur traçat. A l'est, es construirà una altra via de servei. D'aquesta manera, fonts de Foment afirmen que s'eliminaran els accessos directes de camins i propietats del costat de la carretera i que es reordenaran en les vies de servei.

Les obres de l'enllaç de l'N-II a Vidreres, als termes municipals de Vidreres i Maçanet, inclouen les vies de servei més àmplies, amb una calçada de 7 metres –1 carril de 3,5 per direcció– i voravia de 1,5 metres. La rotonda a la C-35, a tocar de la sortida de l'AP-7 de Maçanet, consta d'una calçada de 8 metres, amb dos carrils i una voravia d'un metre.

Deu estructures

El tram que Foment executarà a partir del juny inclou, entre els diferents sectors, la construcció de deu estructures: tres passos superiors, un d'ells al nou enllaç de Can Cartellà i els altres dos, nous en el nou ramal semidirecte en l'enllaç de Vidreres; dos d'inferiors que permetran el pas per sota la C-35, i cinc murs per minimitzar l'ocupació de l'estructura i l'afectació en finques.

LA XIFRA

18
mesos
és el període d'execució de l'enllaç de Vidreres, segons el contracte de licitació publicat ahir al BOE.

L'enllaç i el tram Sils-Maçanet

L'inici de la connexió de l'A-2 (l'N-II desdoblada) amb l'AP-7 i la C-35 forma part del pla N-II presentat el 2013 per la ministra de Foment, Ana Pastor (actualment en funcions). El pla ha de completar el desdoblament del sud de l'N-II, que no acabarà a Tordera tal com estava previst, sinó que ho farà a Maçanet.

L'enllaç que començarà al juny té pressupostada aquest any una partida de 1.000 milions del Ministeri de Foment. Pel que fa al tram de Sils-Maçanet, l'Estat preveia invertir-hi aquest 2016 3,4 milions d'euros. Els treballs d'aquest tram es van iniciar fa un any i haurien d'estar acabats el mes d'abril del 2018. Segons la projecció presentada pel PP a mitjan any passat, l'Estat preveia assumir la majoria dels costos de l'N-II entre el 2017 i el 2018. A banda de l'enllaç i el tram Sils-Maçanet, l'Estat també preveia destinar 1.000 milions d'euros a la millora del tram de l'N-II a Tordera.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia