El Prat amplia el nombre de vols en configuració nocturna
L'ús de la pista transversal redueix el soroll a la platja de Gavà i Castelldefels
Aena, el gestor dels aeroports, ha decidit ampliar l'horari en què els avions del Prat operaran en configuració nocturna, és a dir, que faran servir durant més temps la pista transversal, la que és perpendicular al mar, amb l'objectiu de reduir el soroll als barris costaners de Gavà i Castelldefels. És una mesura que va entrar en vigor ahir a la nit i que ha estat una demanda llargament reivindicada sobretot per l'Ajuntament de Gavà, una ciutat on els avions sobrevolen a cota més baixa per la proximitat de l'aeroport.
Els avions aterraran per la pista transversal 18 hores més a la setmana i s'enlairaran per la tercera pista, la més propera paral·lela al mar, tot sobrevolant la Zona Franca. Aquest increment es farà avançant l'ús de la pista transversal una hora de dilluns a divendres, excepte al mes de març, en què s'aplicarà de dilluns a dijous. D'aquesta manera, els dies feiners la configuració preferent nocturna s'avançarà a les deu de la nit i es mantindrà fins a les set del matí. Durant els caps de setmana, s'avançarà entre cinc i sis hores el pas a la configuració nocturna, i els diumenges es retardarà tres hores el pas a la diürna. Queden excloses d'aquesta operació les èpoques en què augmenta el trànsit aeri, com ara Nadal i Setmana Santa.
L'alcaldessa de Gavà. Raquel Sánchez, afirma que “l'ampliació de la configuració nocturna és un pas més per minimitzar el soroll dels avions que sobrevolen Gavà”.