Pastor preveu dos anys d'obres al tram a mig fer de la B-40
Els tècnics de Foment, però, mantenen que el tram entre Olesa i Viladecavalls, aturat dues vegades, s'acabarà el 2019
En breu es licitarà de nou l'estudi informatiu de Terrassa a Granollers
La ministra de Foment en funcions, Ana Pastor, va contribuir ahir a mantenir la pugna oberta amb la Generalitat fent una visita a les obres del quart cinturó o B-40 entre Viladecavalls i Olesa de Montserrat –sense presència d'autoritats catalanes ni d'ajuntaments afectats–, que en teoria es van reprendre el 27 d'abril passat després d'haver-se aturat dues vegades des del 2010. I ho va fer per anunciar que hi “queden dos anys bons d'obres, segons els tècnics”, o el que és el mateix, que els treballs es podrien acabar el 2018, una data difícil de complir tenint en compte que els mateixos tècnics admetien la complexitat dels treballs plantejats per acabar-se el 2019.
La visita es produeix pocs dies després que la Generalitat, la Diputació de Barcelona, els ajuntaments afectats, la Cecot i empreses punteres presentessin un informe econòmic per reclamar més celeritat en les obres. Ahir mateix Pastor es va reunir amb Antoni Abad, president de la Cecot, i aquest li va traslladar que accelerés les obres pel primer semestre del 2017, però l'únic que en va treure és el que la ministra ja havia comentat abans als mitjans, que aquesta és una infraestructura prioritària i “molt necessària” perquè es preveu que hi circulin uns 60.000 vehicles diaris.
En concret, es tracta d'un tram de 6,2 quilòmetres pressupostat en 172 milions en el qual les obres estan executades en un 50% i que preveu la construcció de quatre viaductes dobles i un túnel a Olesa –on s'han reprès amb més intensitat les obres– que connectarà amb el tram que ja està en funcionament a Abrera i que connecta amb l'autovia A-2. L'enginyer de l'obra, Ramon Juanola, va explicar que una de les estructures més complexes i que de moment “no avançarà” és l'enllaç amb quatre viaductes a Viladecavalls que connectarà amb la C-16 i la C-58.
Estudi informatiu
Pastor també va avançar que en pocs dies sortirà la licitació de l'estudi informatiu del tram entre Terrassa i Granollers, una acció ja prevista en el pressupost general de l'Estat en què es destinava una dotació d'un milió d'euros per repetir aquest tràmit fet el 2003 després d'arxivar-se l'expedient d'avaluació ambiental en caducar dues vegades tal com havien denunciat les més de 250 entitats que configuren la Campanya Contra el Quart Cinturó (CCQC). En aquest temps, alguns municipis afectats pel traçat de l'autovia planificada als anys seixanta han modificat els plans generals per suprimir reserves de sòl, com és el cas de Cardedeu i les Franqueses.