Els alcaldes del delta volen millores al transport públic
Viladecans, Sant Boi, Castelldefels i Gavà reclamen que es recuperin projectes aturats per la crisi com l'R3 sud
Exigeixen que es millorin freqüències de trens, i un carril bus segregat a la C-245
Si una persona vol anar de Castelldefels a Sant Feliu de Llobregat trigarà 25 minuts si ho fa amb cotxe, i entre 40 i 55 minuts si ho fa amb tren. Dependrà de la sort que tingui a l'hora de fer transbordament a l'estació de Sants, ja que l'única manera d'anar d'una ciutat a l'altra és passant abans per Barcelona. Aquest és un dels exemples de les deficiències de transport públic que tenen les ciutats del sud del Llobregat –el Prat ha vist recentment millorada la mobilitat amb l'obertura de l'L9– i que els alcaldes i alcaldesses de Sant Boi, Gavà, Viladecans i Castelldefels van denunciar ahir en un acte que va servir per reclamar projectes pendents, com ara el metro del delta del Llobregat i el carril bus segregat de la C-245.
“Ens hem unit per fer una reivindicació conjunta d'unes infraestructures que no són només necessàries sinó vitals per a una zona que agrupa 250.000 habitants, on hi ha nombrosos polígons industrials, universitats, hospitals i destinacions turístiques”, va assenyalar ahir l'alcaldessa de Sant Boi, Lluïsa Moret. Els edils exigiran a l'Estat i a la Generalitat que recuperin projectes que es van començar a tramitar fa anys i van quedar aturats per la crisi, com ara l'R3 sud, el ferrocarril subterrani que ha d'unir Cornellà i Castelldefels amb freqüència de metro.
No és l'única demanda que faran els alcaldes a través de mocions als ajuntaments i de la creació d'una plataforma que inclourà agents socials. Reclamen també la construcció del carril bus segregat entre Cornellà i Castelldefels que es va presentar el 2009, una nova línia d'autobús que doni servei als polígons industrials de les quatre ciutats i al prolongació de l'L8 de Ferrocarrils de la Generalitat fins a Gràcia per millorar la connexió de Sant Boi amb Barcelona.
LA FRASE
Més trens per a l'‘outlet' de Viladecans
Rosa M. Bravo“Viladecans és la ciutat més gran entre l'Hospitalet i Tarragona que té pitjor freqüència de trens.” Així ho va afirmar ahir l'alcalde de Viladecans, Carles Ruiz, que hi va afegir que serà un transport insuficient per donar servei als dos milions i mig de visitants que es preveuen al futur outlet i als 25.000 treballadors que agruparan les empreses de la zona. Els alcaldes reclamen que tots els trens de l'R2 s'aturin a Viladecans, que té una única estació de tren, i que la parada Platja de Castelldefels tingui la mateixa freqüència que la del centre del municipi.