Territori anuncia tres projectes per descongestionar la C-58
El nou conseller de Territori, Josep Rull, enterra l'antiga macroproposta de construir calçades laterals a l'autovia entre Terrassa i Cerdanyola
S'han inclòs entre les prioritats del departament
Josep Rull, nou conseller de Territori i Mobilitat de la Generalitat, inclou dins de les prioritats del seu departament en el proper mandat solucionar el “coll d'ampolla” de la C-58. Ho farà, però, deixant al calaix el macroprojecte de fer calçades laterals a l'autovia entre Terrassa i Cerdanyola –o, el que és el mateix, entre la mateixa C-58 i la B-30– perquè com va dir la setmana passada al Parlament no hi ha els recursos per fer tota l'actuació de cop, ja que, segons el mateix conseller, suposaria invertir uns 210 milions d'euros. Rull aposta per avançar en tres projectes menors però que podrien encaixar en els criteris de l'anterior proposta. Així, planteja accelerar el tercer carril entre Sant Quirze i Sabadell i aposta per crear un carril de drenatge entre el polígon de Sant Pau de Riu-sec –ja inclou una zona comercial on es troba la botiga Ikea i on s'havia de desenvolupar una nova àrea empresarial que, de moment, està aturada– i la connexió amb la B-30. A banda, per posar fi a la congestió diària a la zona proposa ampliar les calçades laterals entre Sant Quirze i Terrassa, en sentit a la cocapital vallesana. Segons Rull, aquests tres projectes costarien uns vint milions d'euros, una xifra molt inferior a la pressupostada per fer totes les calçades laterals. El nou conseller no ha concretat els terminis d'execució dels projectes.
Una de les reivindicacions històriques pel que fa a infraestructures a la comarca és l'ampliació amb un tercer carril de l'autopista C-58 entre Cerdanyola i Terrassa. L'any 2005 el govern va fer públic un estudi informatiu en què es combinava l'opció d'un tercer carril i calçades laterals de doble via, però el projecte fa temps que va quedar aturat.