Infraestructures

La Vall d'en Bas dóna prioritat a la millora de les seves carreteres

L'equip de govern està elaborant una programació d'obres perquè les executin el mateix Ajuntament o les altres administracions que són titulars de les vies

L'Ajuntament de la Vall d'en Bas s'ha proposat per aquest mandat l'arranjament, per fases, de l'extensa xarxa de carreteres i pistes del municipi. En aquests moments està elaborant una programació de les obres, per establir prioritats. En el cas de les carreteres de les quals l'Ajuntament no és titular, les intervencions s'hauran de negociar amb les administracions corresponents.

Cuneta americana

És el que s'ha fet per millorar la carretera de la Pinya, que la Diputació –titular de la via– està executant aquests dies. Les obres consisteixen a guanyar amplada amb la construcció d'una cuneta americana (una banda formigonada que canalitza l'aigua de pluja i la poden aprofitar els vehicles) en un dels laterals, entre l'hostal de la Corda i la Garganta, que és un tram amb corbes, molt humit a l'hivern i molt transitat. “Va ser una petició dels veïns de la Pinya i ho vam traslladar a la Diputació, que s'hi ha posat de seguida”, explica l'alcalde, Lluís Amat (LVP-AM).

L'objectiu de l'equip de govern és intervenir els pròxims anys sobretot en la Parcel·lària, la carretera municipal que té principalment un ús intern dels mateixos habitants de la vall. Depenent dels llocs, s'hi aplicarà una capa d'asfalt per anul·lar els sots i altres desperfectes de la calçada (per la Parcel·lària hi circulen molts vehicles i maquinària agrícola), o bé s'eixamplarà amb una cuneta americana, com a la Pinya. En el pressupost d'aquest any s'ha reservat una partida de 190.000 euros per a obres d'aquest tipus.

LES XIFRES

30
quilòmetres
de carreteres asfaltades de la Vall d'en Bas són de titularitat municipal.
190.000
euros
dels pressupostos del 2016 es destinaran a la millora de carreteres municipals.

Ser-ne el titular suposa una càrrega

El consistori de la Vall d'en Bas, com molts altres del país, ha de dedicar molts de diners al manteniment en bones condicions de les seves carreteres i els seus camins. L'Ajuntament d'aquest extens municipi garrotxí és el titular d'uns 30 quilòmetres de carreteres asfaltades i de més de 100 quilòmetres de pistes de terra. L'equip de govern vol negociar amb la Diputació el traspàs d'algunes d'aquestes vies.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona