“Em gasto el 50% del que val un lloguer a Sallent per anar cada dia a treballar”
Genís Sabaté és un dels impulsors del Grup per la Igualtat als Peatges de l'Autopista Terrassa-Manresa
Ahir van entregar 300 firmes a l'alcalde
Genís Sabaté és un dels quatre impulsors del recentment creat Grup per la Igualtat als Peatges de l'Autopista Terrassa-Manresa. Ahir al matí, després d'entregar un total de 299 firmes a l'Ajuntament de Sallent per reclamar que el municipi també es pugui beneficiar dels descomptes a la C-16, mostrava la prova del “cost que suposa per als sallentins no entrar dins el sistema de bonificacions”.
L'extracte de les dades del Teletac del mes de febrer marcava exactament 154,18 euros: “Em gasto al mes la meitat del que costa un lloguer a Sallent per anar cada dia a treballar a Santa Perpètua de Mogoda”, on està ubicada la seva empresa.
Si Sallent entrés dins les bonificacions, “pagaria la meitat, jo i tots els sallentins que treballem fora, com un altre company del grup, que va cada dia a Terrassa, i també tots aquells de fora que vénen a treballar a Sallent”.
El col·lectiu qualifica el sistema implantat “d'injust” i s'ha posat entre cella i cella posar fi a “aquest greuge comparatiu que ens fa perdre competitivitat”. Un altre dels impulsors, Climent Sensada, apuntava: “Reclamem un preu just, no cal que ens ho regalin, però tampoc que sigui abusiu com ho és ara.” El grup va sortir “satisfet” de la reunió que ahir van tenir amb l'alcalde, David Saldoni, a qui van fer arribar les 299 firmes “comptant-hi la d'ell, que també ha signat”. Saldoni està “totalment d'acord” amb la reivindicació, en gran part perquè, com a alcalde, ja ha pogut constatar que una gran empresa, de la qual no es va facilitar el nom, es va desdir d'implantar-se a Sallent “pels costos afegits de l'autopista”.
“Sallent mira cap a Terrassa”
El grup va explicar ahir que la majoria de sallentins aposten per la gratuïtat de la C-16 abans que pel desdoblament de la C-55. I és que mentre la C-55 és la via natural de Manresa i el sud del Bages per accedir a l'àrea metropolitana, la de Sallent, per la seva ubicació –és un dels primers pobles de la meitat nord–, és la C-16: “Les carreteres canvien les connexions entre els pobles i la seva gent i amb la C-16 Sallent mira cap a Terrassa”, va explicar Genís Sabaté. Per un sallentí, deixar la C-16 i arribar al Vallès via C-55 i C-58 suposa travessar nuclis com ara Castellgalí i Sant Vicenç de Castellet, una volta que afegeix deu quilòmetres i vint minuts a la ruta.
De moment, no es plantegen fer cap mobilització, més enllà de continuar recollint firmes –des d'ahir també es pot signar a l'Ajuntament–. “Primer esperarem que l'alcalde, com ens ha dit, concerti reunions amb la delegació del govern i a la direcció general d'Infraestructures”. Si res no es mou dins un temps prudencial, però, tornaran a la càrrega, “no ho deixarem”.