L'Estat aprova el projecte d'ampliació de l'AP-7 en la circumval·lació de Girona

El conseller Nadal va descartar ahir actuar a la variant de Sant Daniel, tant per ampliar-la com per eliminar-la

Nadal va afirmar que la setmana passada el Ministeri de Foment va aprovar el projecte d'Acesa per al tram entre Fornells i Vilademuls, que serà gratuït per a moviments interns. El quart carril per incloure el desdoblament de l'N-II no ha de suposar, segons el conseller, cap canvi en l'estructura de la carretera actual, com a mínim en el pas per Girona a la variant de Sant Daniel. Va respondre amb un «no» rotund a qualsevol possibilitat d'ampliació, i per l'altre costat, va qualificar d'«insensatesa» voler-la eliminar o reduir: «Aposto per mantenir-la, i fins i tot es planteja traspassar-la a la Generalitat.»

El conseller va repassar en la xerrada les obres previstes en el pacte nacional d'infraestructures, i del desdoblament de l'eix transversal va afirmar que els problemes econòmics de la concessionària Cedinsa, que han retardat les obres, encara s'arrossegaran un temps. De l'eix pirinenc, es va mostrar optimista respecte al túnel de Toses i convençut que s'allargarà l'A-26 fins a Llançà, mentre que del desdoblament de l'N-II, va admetre que és una obra «entrebancada», i va explicar que espera que es reprengui abans el tram entre Sils i Caldes que no el que va de Sils a Maçanet, més complicat de resoldre.

Reunió per la «carretera de la vergonya»

El secretari per a la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, es va reunir ahir a Girona amb els alcaldes afectats per la «carretera de la vergonya» –l'N-141 i la C-63 entre Amer i Salt–, una reunió que havien demanat els alcaldes per saber l'estat del projecte. Hi van assistir els alcaldes d'Amer, la Cellera, Anglès i Bonmatí, i també un representant de l'Ajuntament de Bescanó, que van demanar que s'agilitzi el projecte, i que hi hagi el compromís d'incloure les obres en el pressupost de la Generalitat del 2011, un cop s'hagin redactat els projectes i s'hagi fet la tramitació necessària. «Els terminis són els que són, i els hem entès, però alhora demanem un compromís polític de tots els partits perquè els treballs es prevegin amb una partida pel 2011», va explicar l'alcalde d'Amer, Xavier Targa. D'altra banda, i segons van explicar els alcaldes, el departament va reiterar que ha posat a informació l'estudi del tram entre Amer i Bonmatí primer perquè és el traçat que està més clar, i on hi ha menys conflictes. Tot i això, la voluntat del govern és també definir el traçat entre Vilanna i Sant Gregori i Salt abans d'acabar aquest any, de manera que els dos projectes puguin evolucionar en un decalatge de pocs mesos.

Paral·lelament, el conseller Nadal va explicar en una xerrada a Girona que com a mínim es tardarà 4 o 5 anys a tenir la carretera nova, i que per això s'han fet diversos treballs de millora de la carretera actual. El projecte entre Vilanna i Salt saltarà de banda del Ter a Vilanna, i llavors tindrà una forquilla final per anar o bé cap a Sant Gregori i l'enllaç de l'AP-7 a Girona centre o bé cap a Torre Mirona per anar cap a Salt. Així ho va explicar el conseller, que va afirmar que d'aquesta manera es resoldran els diversos accessos directes.

Restriccions entre Anglès i Osor

D'altra banda, les obres de millora de l'asfalt a la carretera GI-542 entre Anglès i Osor implicaran restriccions en el trànsit des de dilluns que ve fins al divendres 13 de novembre. Segons ha informat la conselleria, s'hi tallarà la circulació entre un quart de nou del matí i la una del migdia, i d'un quart de tres a les cinc de la tarda. Només hi podran passar els vehicles d'emergència i els veïns, sempre que les condicions ho permetin.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.