Unitat per a un millor transport públic al delta del Llobregat
Els alcaldes de Viladecans, Sant Boi, Gavà i Castelldefels atreuen sindicats, patronals i la UPC a una plataforma que vol sumar entitats i veïns
Reclamen a la Generalitat i a l'Estat que executin obres pendents, com l'R-3 sud
El febrer passat l'alcalde i les alcaldesses de Viladecans, Castelldefels, Gavà i Sant Boi van reivindicar conjuntament, tot i que fa anys que la comarca ho demana, que la Generalitat i l'Estat millorin l'accés amb transport públic a aquests municipis del delta del Llobregat. Ahir van demostrar a la Universitat Politècnica (UPC) que no és només una exigència de les quatre ciutats sinó que el món universitari, el sindical i l'empresarial coincideixen a reclamar millores a la mobilitat per afavorir l'accés a l'educació i al món del treball. Ha nascut així, impulsada pels alcaldes, la Plataforma per al Foment d'una Mobilitat i un Transport Públic Eficient i Sostenible a la Plana del Delta del Llobregat, que es vol estendre ara al món veïnal i associatiu.
“És una incongruència anar de Castelldefels a Sant Feliu passant per Barcelona.” Amb aquest exemple l'alcaldessa de Castelldefels, Candela López, va il·lustrar els problemes de mobilitat amb què es troben uns municipis que no estan interconnectats sinó que pateixen un sistema radial que té Barcelona com a epicentre. El Baix Llobregat té problemes de connexió amb transport públic entre l'interior de la comarca i la zona costanera “malgrat que hi tenim la UPC, l'aeroport i una important activitat econòmica que converteix la zona del Delta en un motor de Catalunya”, va assegurar l'alcalde de Viladecans, Carles Ruiz.
Els representants comarcals d'UGT, Omar Minguillón, i de CCOO, Toni Mora, van qualificar de justa i necessària una reivindicació que afavorirà l'accés dels treballadors a la feina, mentre que els presidents comarcals de les patronals Cambra de Comerç, Aeball i Pimec van recordar que el Baix Llobregat aporta un 14% del PIB català però no rep unes inversions a l'altura.
Aquestes inversions consisteixen en projectes ja aprovats i pendents només d'execució, com l'R-3 sud, la connexió ferroviària entre Cornellà i Castelldefels hereva de l'anomenat Metro del Delta. La plataforma proposa que, si no és possible, es valorin alternatives com el perllongament de l'L6 de Ferrocarrils de la Generalitat. Es volen més connexions als polígons, la reforma de la carretera C-245 amb un carril per a busos i un altre per a bicicletes i la millora de l'R-2 de Renfe. Els alcaldes exposaran divendres les reclamacions al conseller de Territori.