El govern deixa un únic servei directe de bus al dia entre la costa i el TAV
Les connexions des de Cambrils i Salou es retallaran a l'hivern, i es millora la línia de Reus
La línia d'autobús entre la Costa Daurada central i l'estació del TAV del Camp de Tarragona passarà a ser testimonial a partir de demà, amb l'única excepció dels mesos de juliol i agost. Amb l'entrada del nou any, Política Territorial ha previst la posada en marxa d'una nova organització de les connexions per carretera entre la terminal de la Secuita i els municipis de Cambrils, Salou i Vila-seca, que fins ara tenien quatre autobusos diaris per dirigir-se a l'estació, i cinc per retornar-hi. Ara, els usuaris tan sols disposaran d'un servei directe per sentit cada dia, amb sortides a les 7 del matí de Cambrils i a les 23.40 h des de la terminal. La resta d'hores, l'única opció serà fer transbord a l'estació d'autobusos de Tarragona i agafar un dels 27 combois que cada dia connecten la capital amb l'estació, que sí que es mantindran igual. En aquest darrer cas, si es compleixen els horaris estipulats, el trajecte des de Cambrils duraria una hora, mentre que amb el servei directe (que és una prolongació puntual de la línia de Reus) el temps pujarà fins a l'hora i mitja de viatge.
Dos viatgers per bus
El subdirector de Transports al govern, Benjaním Cubillo, va argumentar ahir que la decisió es pren perquè «s'ha demostrat que la línia no és rendible econòmicament per si sola». Així, segons dades del govern, els combois des de Cambrils i Salou tan sols tenien uns 200 viatgers al mes, fet que oferia una mitjana de dos usuaris per cada trajecte. «S'ha intentat durant tres anys i no ha funcionat», va reconèixer Cubillo, qui descarta que la decisió afecti el turisme. «La majoria de visitants arriben amb un paquet tancat que inclou el trasllat des de l'estació», detalla.
Això sí, al juliol i l'agost la costa recuperarà tres combois directes més per sentit, que faran parada a Salou, Cambrils i el nucli de la Pineda, mentre que el centre de Vila-seca continuarà amb el mateix servei que durant l'hivern.
Plana gestionarà les tres línies
La reorganització de les dues línies que connecten el TAV amb la costa i amb Reus coincideix també amb un canvi de l'empresa concessionària. Aquesta mitjanit Alsa deixarà de gestionar aquests dos serveis, que havia assumit des de l'arribada de l'alta velocitat al Camp. Cubillo va concretar ahir que el canvi es produeix per decisió de la mateixa companyia, que considera que el servei no és rendible. Plana, que ja gestiona la línia entre el TAV i Tarragona, serà qui les assumirà a partir de demà gràcies a una reorganització d'altres línies de transport a la zona.
Els canvis sí que beneficiaran els usuaris des de Reus, ja que passaran de quatre expedicions diàries per sentit a vuit, la meitat de les quals incorporaran parades a diversos municipis de l'entorn de l'estació (Constantí, la Pobla de Mafumet, Perafort i la Secuita) amb la voluntat de potenciar «la mobilitat interna» també cap a Reus.
Descontents a la costa i satisfets a l'interior
La notícia de la reducció del servei a la línia de la costa no ha estat gaire ben rebuda a l'Ajuntament de Salou. L'alcalde, Pere Granados, va assegurar sentir-se «descontent» per la decisió de la Generalitat, ja que considera que desatén tant els residents habituals com els turistes. «Ja hem rebut moltes queixes perquè els horaris dels busos no s'adeqüen als de sortida dels trens, i molta gent acaba perdent el seu comboi», va explicar. L'Ajuntament ha fet arribar aquestes queixes al govern.
A l'interior del Tarragonès, en canvi, els municipis que guanyen la connexió amb el TAV es mostren satisfets. «Sempre és bo tenir un servei més, però sobretot valorem que suposarà incrementar les connexions amb Reus», va argumentar l'alcalde de la Pobla de Mafumet, Joan Maria Sardà.