trànsit
La desviació de camions per l’N-240 és un “pedaç”
La Conca de Barberà valora positivament que es vulgui reduir l’accidentalitat, però considera insuficient que es limiti a tan sols un tram
Entitats i partits insisteixen en la gratuïtat de l’AP-2
Les entitats i els partits que s’han mobilitzat per reclamar la gratuïtat de l’autopista com a alternativa a la construcció de l’autovia A-27 i a la sinistralitat de l’N-240 consideren que la proposta del conseller de Territori de desviar els camions per l’autopista limitada al tram entre Montblanc i les Borges Blanques és “decebedora”. La proposta preveu bonificacions tan sols del 50% del peatge per als camions, però també tan sols per a aquest tram i exclusivament per als camions.
En una nota, l’Ateneu Popular Garriguenc, Conca 22, la CUP, La Banqueta, JuntsxJuneda i En Comú Podem afirmen que “deixa el tram més conflictiu, entre les Borges i Lleida, sense cap solució a curt termini”, i recorden que les bonificacions del peatge implantades com a prova pilot per Foment fa dos anys “no van tenir efectes substancials” sobre l’accidentalitat. Tot i això, reclamen l’augment del percentatge de la bonificació i estendre’l fins a Soses. També insisteixen que “l’única solució immediata és aixecar les barreres de peatge”, tal com ja han aprovat el Parlament i el Congrés.
Per la seva banda, l’alcalde de les Borges Blanques, Enric Mir, troba “interessant” la proposta de Territori per la limitació del trànsit de camions per reduir la sinistralitat. L’alcalde de Montblanc, Josep Andreu, afirma: “Em sembla bé per reduir accidents, però, si no s’allarga fins a Soses, no arregla res. És un pedaç i, en tot cas, haurien d’aplicar-ho fins al Pla de Santa Maria fins que el túnel de Lilla no es perfori.” El president del Consell Comarcal de la Conca, Francesc Benet, considera: “Estem contents si es redueix la sinistralitat, però és un pedaç. L’embut és aquí i la solució és alliberar el peatge.”
LA FRASE
“Greuges” respecte a l’acord de l’N-340
La conselleria de Territori ha de “reconsiderar el greuge que suposa que a l’N-340 el govern prevegi bonificar 157 quilòmetres de peatges [entre Vilafranca i Alcanar]”, contra els 29 quilòmetres que planteja pagar en peatges tous al tram de Montblanc a les Borges. Si la proposta s’allargués fins a Soses, serien 64 quilòmetres. A banda, en el cas de l’N-340 l’acord amb els municipis planteja peatges totalment gratuïts no tan sols per als camions, sinó també per als turismes que facin el trajecte en 24 hores.