Urbanisme

municipal

mobilitat

Polèmica eliminació de zones de descàrrega a l’Hospitalet

La reforma del carrer Leonardo da Vinci de la ciutat elimina les places que utilitzen una quinzena d’empreses per carregar i descarregar mercaderies

Es queixen que les noves zones els queden massa lluny

La reforma del carrer Leonardo da Vinci, a l’Hospitalet, encara la recta final però continua provocant la queixa de les empreses que es quedaran sense la zona de càrrega i descàrrega. Durant aquest mes, s’acabaran unes obres que serviran per instal·lar un col·lector nou i per eixamplar les voreres, que seran més àmplies a canvi de sacrificar les places que una quinzena d’empreses utilitzaven per carregar i descarregar la mercaderia. El consistori ha negociat amb veïns i empresaris l’ampliació d’altres zones properes al carrer, però la solució no satisfà els que les tenen més lluny.

L’Ajuntament va començar, aquesta primavera, les obres de remodelació d’aquest carrer, entre el carrer Enric Prat de la Riba i l’avinguda Carrilet, al barri de Sant Josep. Ho va fer per arranjar el clavegueram i les voreres i en plena negociació amb veïns i empresaris, ja que el projecte no preveia zones de càrrega i descàrrega. Una quinzena d’empreses es van queixar, especialment aquelles que mouen material, com ara l’especialitzada en fabricació i disseny de quadres elèctrics Coytesa. La seva administradora, Montse Samitier, es lamenta que les empreses resulten afectades per la distància a les zones de càrrega i descàrrega més properes i es veuran obligades a traslladar-se o tancar.

El regidor del districte I, Jaume Graells, al seu torn, recorda que, per pal·liar la pèrdua d’aquestes zones, l’Ajuntament ha ofert ampliar les zones de càrrega i descàrrega del carrer Pau Casals i de l’avinguda Carrilet, “situades a una distància perfecta dins dels paràmetres de mobilitat”. A Coytesa, en canvi, es lamenten que es veuran obligats a transportar material al llarg de 100 metres, amb les conseqüents molèsties per als vianants i la demora en el temps per carregar i descarregar. “Aquestes zones, que ja eren al carrer des de fa més de 20 anys, són molt necessàries per a les activitats diàries de totes les empreses i per als veïns”, declara Samitier, que assenyala que un grup de veïns defensa que es mantinguin per poder aparcar a la nit. Graells, per la seva banda, considera: “S’ha de fer una ciutat més amable on els vianants siguin prioritaris, i ens hem de sacrificar tots.”

LA FRASE

Hem de fer una ciutat més amable on els vianants siguin prioritaris i ens hem de sacrificar tots
Jaume Graells
Regidor del Districte I de l’Hospitalet

Un pla que es remunta al 2015

El projecte per reformar del carrer Leonardo da Vinci es remunta al 2015. Hi ha hagut diverses reunions amb veïns i empresaris pel conflicte amb la zona de càrrega i descàrrega. Alguns veïns no s’han oposat que s’habilitin aquests espais, però s’han negat que el projecte es demori més després d’anys de reclamar millores per al carrer. D’altres han fet costat a les empreses perquè, a més, es beneficiaran de places d’aparcament fora de l’horari laboral.

El regidor del districte I, Jaume Graells, ha defensat durant tot el projecte que aquest s’ha negociat amb els veïns que han volgut assistir a les reunions, que han manifestat el seu desig per voreres àmplies i arbres, el que és incompatible amb la càrrega i descàrrega. Alguns grups municipals van acusar, en un ple, el govern de fomentar un conflicte entre veïns i empresaris i de voler fer fora les empreses d’aquest carrer.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.