Infraestructures i serveis

trànsit

infraestructures

Desbloquejada l’obra de l’enllaç les Borges-Cervià

La millora de la carretera, llargament reclamada per motius de seguretat, representa una inversió d’1,5 milions d’euros que assumeix la Diputació

La Diputació de Lleida dona llum verd a la posada a licitació de la segona fase de les obres de millora de la carretera local LV-7031, de les Borges Blanques a Cervià de les Garrigues. L’obra té un cost d’1,5 milions d’euros i suposa desencallar una infraestructura llargament demanada pels municipis del territori, molt queixosos amb les condicions de seguretat del traçat actual.

El president de la Diputació, Joan Reñé, va mantenir la setmana passada una reunió amb el diputat provincial i alcalde de les Borges Blanques, Enric Mir, i el president del Consell Comarcal de les Garrigues, Antoni Villas, ja que tots dos fa temps que van traslladar a la Diputació la necessitat de millorar la seguretat en aquesta carretera. En aquest context, Enric Mir ha destacat que el tram que es traurà a concurs és de forts pendents, desnivells i revolts que el converteixen en perillós, sobretot a l’hivern. Antoni Villas ha recordat que les obres en aquesta carretera fetes abans de l’any 2015, compreses entre la sortida de Borges a l’N-240 i l’autopista, i per un valor de 790.000 euros, ja van ser una millora.

LA XIFRA

7
metres d’amplada passarà a tenir la carretera (ara en té 5,5). També es millora el ferm, el traçat i els senyals.

Projecte de continuació

La carretera té una longitud total de 14,5 quilòmetres, i del projecte original ja se’n va executar durant els anys 2013/14 un primer desglossat dins del terme municipal de les Borges Blanques.Ara, per tal de continuar amb el condicionament de la carretera, s’ha redactat un segon desglossat del projecte original, que comprèn el tram que va des del punt quilomètric 5,150 fins al 9,460; és a dir, 4,310 quilòmetres, en total.

El projecte preveu l’eixamplament de la plataforma de la calçada (dels 5,5 metres actuals a 7 metres, amb dos carrils de 3,50 cadascun; la millora del paviment, la rectificació del traçat en els trams més perillosos per a la circulació i l’augment dels radis de les alineacions circulars més petites en les corbes; l’adaptació de les obres de drenatge transversal a les noves condicions geomètriques del traçat, i el condicionament de la senyalització i els sistemes de contenció i balisament.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.