La Cambra qüestiona el Tramcamp i vol la variant del TAV paral·lela al Francolí

L'Ajuntament de Tarragona, satisfet amb el pla territorial malgrat que el tramvia no arribarà a Perafort

La Cambra valora positivament del pla «la potenciació del tren i l'ajustament de les grans infraestructures perquè no interfereixin en la vertebració interior», però hi manté notables reserves. Per l'ens, així, seria «molt més eficient» una connexió «directa al nord» de la línia d'alta velocitat que es projecta fins al centre des de Vila-seca, ja sigui a l'altura de Constantí fins a l'enllaç entre el corredor mediterrani i la línia del TAV, o bé directament fins a la mateixa línia prop de Perafort. Una solució que de fet és semblant a la que proposa Mou-te, segons explicava un dels seus impulsors, l'arquitecte Xavier Climent, a Tarragona Ràdio: «situar la variant al nord de la comarca és un plantejament complicat i costós econòmicament», deia, per la qual cosa planteja una solució «més curta», d'uns dos quilòmetres i mig, seguint el traçat del Francolí, tot i que la variant plantejada per la Generalitat també s'escurçaria una mica en aprofitar en part l'antiga línia Reus-Roda.

La Cambra també creu que «vuit estacions intermodals són excessives», i lamenta que amb la solució prevista «Tarragona quedarà despenjada durant un temps del sistema de regionals d'altes prestacions». En aquest sentit, aposta pel sistema de rodalies propi previst, que veu «molt factible amb inversions relativament petites».

Carril segregat a la T-11

La Cambra també carrega contra el Tramcamp, ja que veu «poc interessant embarcar-se en un projecte de tramvia», quan la majoria de centres urbans «l'estan bandejant, no sols a l'Estat sinó també a França». Com a alternativa, proposa «fer reserves de plataformes segregades de transport públic», que també podrien aprofitar vehicles d'emergència i «podrien ser una realitat immediatament amb un cost baix». Per començar, de fet, la Cambra exigeix que ja es tingui present en les obres que s'estan fent a la T-11. En l'apartat viari, l'ens també troba «imprescindible» que es desdobli la carretera entre Reus i Constantí, com a alternativa a la mateixa T-11, però també per millorar l'accessibilitat a l'aeroport i a l'estació del Camp.

Tarrés, a favor del tramvia i obert per la variant

Pendent de «revisar el text definitiu», el regidor d'Urbanisme de Tarragona, Xavier Tarrés, valorava ahir «positivament» el pla territorial i relativitzava el fet que s'hagi desestimat la seva petició que el tramvia arribi a l'actual estació del TAV. «Ha quedat bastant compensat amb el fet que l'alta velocitat ja arribarà dins de la ciutat, ja no era tan necessari», argumenta, mentre recorda que el tramvia sí que passarà per l'estació central de l'aeroport, on també arribarà el TAV, i fins i tot hi ha previst que una línia de rodalies per l'antiga Reus-Roda pari a Perafort. Tarrés, a més, es felicita perquè s'ha acceptat la seva al·legació perquè el tramvia arribi a la Budellera i altres barris de Llevant en una segona fase. No comparteix, així, el rebuig de la Cambra: «El tramvia connecta la ciutat dispersa, és clar que hi ha d'haver un sistema de transport per lligar els barris de Ponent.» Un sistema que «es pot estudiar quin és, perquè n'hi ha d'híbrids», si bé defensa que el Tramcamp «no requeriria més espai que un altre».

Pel que fa la variant, a Tarrés el «satisfà molt» el dibuix del pla, si bé no veu malament la proposta de la Cambra i Mou-te: «No sembla una idea dolenta i es pot estudiar, però primer hem de celebrar que hagin dibuixat la variant, que no hi era.»



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.