ferrocarrils
valoració
Valoració positiva mig any després d'entrar en servei els nous trens de la Pobla
Els usuaris n'elogien la puntualitat, la comoditat i l'augment de freqüències, i com a millora proposen un reajustament dels horaris
Quan fa sis mesos de l'entrada en funcionament dels nous trens de la línia entre Lleida i la Pobla de Segur, la valoració és positiva tant per part de les institucions com dels usuaris. L'alcalde de la Pobla de Segur, Lluís Bellera, destaca les millores en seguretat, l'augment del nombre de combois i, sobretot, que la gestió estigui en mans de la Generalitat. L'alcalde de Tremp, Joan Ubach, destaca la comoditat, la reducció en el temps de trajecte i les millores tecnològiques dels nous combois. Pel que fa als usuaris, destaquen la puntualitat dels nous trens, la comoditat en els serveis i l'augment del nombre de combois. Però tots, tant institucions com usuaris, troben a faltar un ajustament en els horaris. Mentre que uns creuen que faltaria un tren al migdia per tornar cap al Pallars, als altres els agradaria que el tren de la tarda es passés a última hora de la nit.
Bellera recorda que els petits ajustaments horaris que agradarien als veïns del Pallars són difícils de realitzar, ja que suposaria modificar tots els horaris dels trens de la línia, incloent-hi els que van fins a Balaguer. Ubach suggereix la possibilitat de connectar amb els trens d'alta velocitat per anar cap a Barcelona. Per Ubach la comoditat que dona el tren no la dona el transport en cotxe o autobús per carretera.
Els usuaris d'edat més avançada destaquen la comoditat dels nous trens de la línia i valoren molt positivament els banys. Per la seva part, els usuaris més joves elogien la possibilitat de connexió a internet durant tot el recorregut i la puntualitat.
LA XIFRA
LA DATA
El nombre d'usuaris no menteix
Aquesta línia ferroviària de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya va registrar 111.116 viatgers durant el 2016, un 84% més que l'any anterior, en què n'hi va haver 60.205. Del total d'usuaris, 75.545 es van assolir a partir del 25 de juliol passat, moment en què van entrar en funcionament els dos nous trens adquirits per FGC i en què també es van incrementar les freqüències a la línia i es va reduir el temps de trajecte.
Aquesta tendència a l'alça fa ser optimistes els responsables de Ferrocarrils de la Generalitat, que confien que en aquesta línia se superin els 125.000 viatgers durant aquest any.
El 2016 l'índex de satisfacció dels clients d'aquesta línia va ser del 75,61%, el més alt de les tres línies ferroviàries gestionades per Ferrocarrils, segons dades facilitades per la companyia.