Infraestructures i serveis

Més control al servei de bus de Manresa a Barcelona

Ajuntaments i usuaris tornen a reclamar a la Generalitat que garanteixi que Monbus ofereix un servei fiable

El govern es compromet a ser exhaustiu i demana col·laboració a les policies locals

La Generalitat incrementarà els controls al setembre per garantir que Monbus (Hispano Igualadina) ofereix un servei fiable de bus entre Manresa i Barcelona. Usuaris de la línia i representants dels ajuntaments de Manresa, Olesa de Montserrat i Abrera s’han reunit aquesta setmana perquè les queixes dels viatgers continuen. Fonts del departament de Territori afirmen que es farà un seguiment de la línia per evitar més problemes. Han demanat ajuda a les policies locals per fer les inspeccions.

Segons ha explicat la tinenta d’alcalde i regidora de Presidència de Manresa, Àuria Caus, que va assistir a la reunió, “la Generalitat ha dit que farà controls exhaustius a partir de setembre” per garantir el servei fiable que reclamen els usuaris. L’Ajuntament manresà valora positivament que el departament “afronti el problema amb contundència”, diu Caus, que hi afegeix: “A l’Ajuntament de Manresa no estarem satisfets fins que els usuaris no tinguin un bon servei, però veiem que la Generalitat té voluntat de solucionar el problema i creiem que anem ben encaminats.”

També la regidora de Mobilitat d’Olesa de Montserrat, Susana Yánez, fa una valoració positiva de la feina de la Generalitat. Confirma que el govern prendrà mesures després de l’estiu i reclama “més contundència perquè la situació canviï”. “Hem passat un juny i un juliol molt dolents, hem anat enrere”, hi afegeix.

El departament de Territori afirma que davant la preocupació d’ajuntaments i usuaris, la Generalitat farà un seguiment de la situació a partir de setembre, tot i que matisa que ja ho fa així en totes les rutes. A més, expliquen que han demanat col·laboració als ajuntaments perquè les policies locals els ajudin en les inspeccions.

Monbus es va fer càrrec de la línia Manresa-Olesa-Barcelona el mes de desembre, arran d’una sentència judicial. Les primeres setmanes de canvi de servei van haver-hi moltes incidències. Des de llavors, s’han anat fent ajustaments i les queixes van baixar, però hi ha hagut una represa.

La Cristina de Francisco, usuària, explica que s’ha trobat amb moltes incidències amb Monbus. Destaca retards en l’arribada, gent que ha de viatjar dreta, busos sense aire condicionat i màquines de picar el bitllet que no funcionen. Tot i això, continua usant el bus perquè li ofereix seguretat. “Al bus sé que em puc adormir i no passarà res, ningú em robarà, si anés amb la Renfe no estaria tranquil·la”, diu. Un altre usuari, David Chicón, diu que la seva queixa és pels horaris: “A la tarda hi ha un bus a les nou i si no l’agafes t’has d’esperar a dos quarts d’onze.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia