Comunicació
Manlleu, pionera a posar en marxa l’idCAT Mobile Connect
Manlleu, Esparreguera i Castellar del Vallès són les primeres administracions públiques d’Europa que ho proven
Manlleu fa un pas més en la seva ferma aposta per l’administració electrònica i es converteix, junt amb Esparreguera i Castellar del Vallès, en ajuntament pioner en la implantació del sistema d’identificació idCAT Mobile Connect. El sistema, del qual ahir es va presentar un programa pilot, que durarà sis mesos però “amb voluntat de continuïtat”, segons l’alcalde de Manlleu, Àlex Garrido, facilitarà a tots els usuaris les gestions i els tràmits amb l’Ajuntament d’aquest municipi de manera còmoda, segura i ràpida.
“Manlleu té una posició capdavantera a Europa”, va dir Garrido, perquè aquest ajuntament serà una de les primeres administracions públiques d’Europa on es provarà, si bé el sistema ja està molt implantat entre els usuaris particulars a diferents països del món. L’objectiu del programa, el resultat del qual es presentarà al febrer en el Congrés Mundial del Mòbil de Barcelona, és “desplegar-ho a d’altres administracions catalanes”, va avançar Miquel Estapé, subdirector d’estratègia i innovació del consorci Administració Oberta de Catalunya (AOC). Segons ell, en aquest moment “només el 30% dels tràmits dels ciutadans es fan de manera electrònica, tot i que el 80% de la població és internauta”. El que proposa l’idCAT Mobile Connect és que els ciutadans puguin fer les tramitacions amb les administracions i els ens del sector públic de Catalunya mitjançant el mòbil i un sistema que garanteixi “més usabilitat i molta més seguretat, perquè no cal recordar cap contrasenya”, hi va afegir Maria Domínguez, director de producte de màrqueting de producte de seguretat i dades massives de Telefónica, en representació de les tres operadores que ofereixen el servei: Telefónica, Vodafone i Orange.
Perquè sigui viral
Per fer ús de l’idCAT Mobile Connect només cal estar registrat a l’idCAT Mòbil mitjançant el web idcatmobil.cat (cal tenir a mà el certificat digital, el DNI o la targeta sanitària del CatSalut) i també registrar-se en el Mobile Connect. En aquest cas es pot activar en el web de l’operador de telefonia de l’usuari identificant-se amb l’opció Mobile Connect i allà cal verificar el número personal de mòbil. Els avantatges del sistema és que la persona s’hi inscriu per internet de forma immediata, serveix per a la majoria de tràmits, funciona amb mòbils, ordinadors i tauletes i no cal recordar contrasenyes i ni instal·lar res. “Les tres operadores treballem braç a braç amb la Fundació Mobile World Capital Barcelona, GSMA, perquè volem un sistema d’identificació de l’usuari únic”, va dir Domínguez.
José Antonio Aranda, director de tecnologia de GSMA, va recordar que avui en dia hi ha 3.000 milions d’usuaris potencials al món i 86,4 milions d’usuaris registrats al Mobile Connect.“Fins ara ens hem basat en el certificat digital, que no funciona bé per al ciutadà; hem d’oferir alternatives”, va dir Estapé, que hi va afegir: “L’autentificació sempre s’ha basat en un codi d’un sol ús, però s’han de buscar alternatives perquè l’SMS no és prou segur.”