Rodalies ha guanyat 305 usuaris diaris a Montgat des que hi paren tots els trens
Fa un any que la mesura va entrar en vigor i dels 5.427 viatgers al dia que hi pujaven el 2008 es passa a 5.732 el 2009
Des del 31 de gener del 2009 que tots els trens de la línia C1 de rodalies fan parada a les dues estacions de Montgat. En aquest temps, Renfe ha guanyat 305 usuaris diaris que pugen a les dues estacions de tren montgatines. En total s'ha passat dels 5.427 viatgers diaris del 2008, un any abans que paressin tots els trens al municipi maresmenc, als 5.732 que es van registrar durant l'any passat.
Des de la plataforma que durant anys va lluitar perquè tots els trens paressin a Montgat s'ha rebut l'augment del nombre de viatgers que pugen a les dues estacions del municipi amb satisfacció. «Això demostra que les nostres reivindicacions eren plenament legítimes», va manifestar el líder de la plataforma, Miquel Tomàs. «Era completament necessari per Montgat que hi paressin tots els trens, perquè la línia C1 de rodalies és com si fos el metro del poble», afegeix Tomàs. Tot i això el líder de la plataforma montgatina va alertar que «s'haurà de continuar estant alerta perquè han arribat informacions que Renfe vol tornar a posar trens semidirectes». Miquel Tomàs, a més, va afegir que «a Montgat hi fa falta un aparcament gran per als cotxes dels usuaris que vénen d'altres municipis, com Tiana, a agafar el tren a Montgat».
La plataforma va organitzar durant anys diverses accions per reivindicar l'aturada de tots els trens a Montgat. Des d'una recollida de firmes l'any 2000, fins a diversos talls a les vies de tren al municipi maresmenc que van durar fins al 2002. Finalment el 2005 es va aconseguir un compromís del govern de la Generalitat per intercedir i demanar a Renfe que tots els trens s'aturessin a Montgat.
Obres a Montgat Nord
D'altra banda, el panorama ferroviari a Montgat es completa amb la remodelació de l'estació de Montgat Nord, que s'està duent a terme. Els treballs consisteixen en la construcció d'un edifici nou per a viatgers de 209 metres quadrats, així com en la pujada de les andanes 18 centímetres i la prolongació fins a obtenir una longitud útil de 200 metres. A més també se suprimirà el pas a nivell que hi ha mitjançant taulons amb la construcció d'un pas subterrani per a vianants, en el qual s'hi instal·laran ascensors per a les persones amb mobilitat reduïda. A més també està prevista la demolició de l'actual escala d'accés a la platja per construir-ne una de nova. Finalment també es millorarà la parada dels autobusos que van a l'estació amb la construcció de marquesines.
Aquestes reformes van començar a principis de gener i tenen un import de 2,6 milions d'euros. En principi, es calcula que les obres duraran uns cinc mesos, però des d'Adif ja s'ha assenyalat que potser acumularan «un lleuger retard».
Mil viatgers diaris a Sant Adrià de Besòs
ll.aUn altre dels municipis per on discorre la línia C1 de rodalies i que també va aconseguir que s'hi aturessin tots els combois és Sant Adrià de Besòs. Al municipi barceloní, però, la solució els va arribar cinc anys abans que a Montgat. Concretament és des del maig del 2004 que tots els combois paren a l'estació de Sant Adrià, arran de la imminent inauguració del Fòrum de les Cultures de Barcelona. Segons Renfe, des que tots els trens paren a Sant Adrià de Besòs la companyia ha guanyat uns mil viatgers al dia. No obstant això, aquest cas guarda moltes similituds amb les reivindicacions de Montgat ja que també hi va haver mobilitzacions per reclamar l'aturada de tots els combois de la línia C1 de rodalies. I és que al llarg del 2001 des de Sant Adrià de Besòs també es va optar per tallar les vies del tren per tal de solucionar aquest problema. D'entre les protestes, les plataformes de Sant Adrià i Montgat van fer imprimir una tirada de 5.000 targetes postals on es demanava que paressin els trens a les tres estacions afectades.