La Generalitat comença la millora de Renfe ampliant serveis al Penedès
A partir del 6 de març posarà nous trens de caps de setmana a Vilafranca i un vespertí a Vilanova
El president del Consell Comarcal de l'Alt Penedès, Jordi Girona, va celebrar ahir les millores que dimecres va aprovar l'òrgan mixt de coordinació entre la Generalitat i Renfe com «un primer pas», i va explicar que «aquests són els primers efectes de la proximitat de la gestió». L'Alt Penedès havia reclamat insistentment la millora dels trens del cap de setmana, i la primera mesura del govern català després d'haver assumit la gestió del servei de Rodalies ha estat aquesta. El diputat del PSC, Roberto Labandera, conscient que aquesta no és l'única reivindicació que havia fet la comarca, explicava ahir en una nota que «cal continuar treballant per a la millora de les connexions amb la línia R7», que comunica Vilafranca i la comarca amb la Universitat Autònoma, i assegurava que serà el pròxim objectiu. Labandera apuntava també que «es treballarà per aconseguir, tal com preveu el pacte de les infraestructures, serveis semidirectes entre la comarca i Barcelona i la posada en marxa de l'estació de trens regionals».
Girona exposava ahir que, a més de l'augment de freqüència que ha reclamat la comarca, hi ha també la millora de les estacions i les andanes de l'Alt Penedès, una de les reclamacions que no podrà gestionar la Generalitat perquè l'administració catalana no té cedida les infraestructures ferroviàries, només la gestió del servei. Si a l'Alt Penedès el servei que s'ha reforçat és el que va en direcció a Barcelona i Sant Vicenç de Calders, a la línia de la costa la millora introduïda només ha estat la creació d'un nou servei a Vilanova, que connectarà amb l'estació de França a Barcelona.
LES MILLORES
Volen més rapidesa
El president del Consell Comarcal de l'Alt Penedès, Jordi Girona, va explicar ahir que l'objectiu no només és l'augment de la freqüència, sinó també la rapidesa dels trens. Girona afirmava que el que l'Alt Penedès pretén i ha reclamat a la Generalitat és que la freqüència s'acosti al temps que ara té el Garraf per anar a Barcelona, i que es treballi per solucionar el problema de saturació i permetre que el temps sigui molt menor dels 50 o 53 minuts actuals de Vilafranca a Barcelona. En el darrer ple del consell comarcal, es va aprovar una moció per reclamar la construcció de la tercera via que permeti en el futur posar semidirectes.