Infraestructures i serveis

Suport del ple de Santa Cristina al parc de bombersde la Vall d’Aro

Els regidors del ple de Santa Cristina, per unanimitat, van aprovar en el darrer ple, dijous passat, una moció de suport al parc de bombers de la Vall d’Aro. El text insta la Generalitat a incrementar la dotació de personal per garantir una resposta dimensionada a les poblacions que cobreix, especialment a l’estiu, però també a dotar-lo dels recursos materials, infraestructures, eines i vehicles necessaris i adequats per al desenvolupament de la seva tasca, sense riscos afegits que atemptin contra la seguretat dels treballadors. “Cap ajuntament pot desentendre’s d’aquesta problemàtica com a responsable de les polítiques de protecció civil i considerant que tots els municipis de la comarca han de tenir cobertes de manera efectiva les seves necessitats en matèria de prevenció i extinció d’incendis”, recorda la moció. En els últims dos mesos, el parc de la Vall d’Aro, després que els bombers es neguessin a continuar fent hores extres, ha tancat, de manera intermitent, 15 dies, una situació que preocupa els grups municipals. I s’afegeix: “Sembla que el tancament puntual del parc de la Vall d’Aro no preocupa en excés a la subdirecció operativa del cos, ja que segons el Departament d’Interior el de la Vall d’Aro, i malgrat donar cobertura a l’hivern a prop de 45.000 persones, diverses zones industrials, diferents urbanitzacions i zones marines amb prop de 1.500 embarcacions, no és un parc dels considerats prioritaris. Tampoc ho és el de Calonge, que ha estat també tancat en nombroses ocasions. Cal afegir, també, que en l’època de major nombre d’incendis forestals -que coincideix amb l’estiu- aquesta població es multiplica per 3, com a mínim, i que les xarxes viàries acostumen a col·lapsar-se.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.