Serveis

L'augment de passatge obliga a reforçar el servei de bus entre la Torre i Tarragona

Hi ha un 8,5% més de viatgers des del 2008 i es negocia un increment de la freqüència de pas

La plena posada en marxa del sistema tarifari integrat al Camp de Tarragona, ara fa un any, s'ha traduït en un increment del 8,5% del nombre de viatgers en la línia d'autobús entre Torredembarra i Tarragona, concentrats sobretot en les hores punta del servei. El problema, però, és que aquest fenomen no ha anat de manera paral·lela a una ampliació del servei, fet que ha provocat les consegüents molèsties a molts dels viatgers, que han hagut de viatjar drets fins al seu destí o fins i tot veure que l'autobús havia de marxar de la seva parada sense permetre l'entrada de més persones.

Esperant el permís

L'empresa concessionària, Autocars del Penedès, assegura que des del mes de setembre passat està demanant a la Generalitat de Catalunya que s'autoritzi una ampliació del servei. «Ja prevèiem que amb la baixada del preu que ha suposat la integració tarifària això es produís», explica el director gerent de la companyia, Josep Sivill. El tràmit burocràtic per aconseguir aquest reforç dels horaris, però, s'ha anat allargant fins ara, quan el govern negocia ja la creació de cinc viatges més diaris que, segons l'empresa, segurament es posaran en marxa el mes vinent.

De fet, des de la posada en marxa de l'Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) del Camp de Tarragona, les empreses concessionàries han de rebre l'autorització del govern per ampliar el nombre de vehicles en una ruta per tal de poder compensar-lo econòmicament. «Abans, nosaltres podíem reforçar el servei directament segons les necessitats, perquè ja ho compensàvem amb la recaptació», detalla Sivill. Ara, però, cal que esperin una decisió oficial, cosa que a Autocars del Penedès consideren una «incoherència» que s'ha fet palesa en aquesta ruta.

La companyia, de fet, assegura que ja fa mesos que afegeix reforços al servei sense tenir garantit que això se li compensarà d'alguna manera. Així, en hores de molta afluència de viatgers tenen preparats altres vehicles que es posen en marxa en el moment que un dels autobusos és ple. Aquest sistema, segons expliquen fonts de l'empresa, s'aplicava tradicionalment de manera puntual, però ara s'ha convertit en una necessitat gairebé diària.

Cinc viatges més

Aquesta provisionalitat està previst que es pugui acabar a partir de l'ampliació del servei, que segons el govern encara s'està negociant, i que suposarà afegir tres viatges més en sentit Tarragona entre les set i dos quarts de deu del matí, i dos més en direcció al Vendrell entre les dues i les tres de la tarda. Autocars del Penedès, però, recorda que la seva sol·licitud parlava de nou viatges més, i asseguren que continuaran lluitant per aconseguir arribar a aquest nombre de serveis. «La situació ideal seria que les empreses poguéssim decidir respecte d'això i després poder justificar-ho d'alguna manera al govern», reclama el gerent de la companyia.

A Altafulla, cansats d'anar drets

Els altafullencs han estat un dels més damnificats per l'augment del nombre d'usuaris, i fins i tot això ha provocat que el mateix Ajuntament d'Altafulla s'hagi queixat oficialment a la companyia de la qualitat del servei. Els viatgers d'aquest municipi del Tarragonès lamenten que sempre els toca viatjar drets fins a Tarragona en hora punta, ja que tots els seients queden absolutament ocupats un cop els vehicles han fet les seves parades a Torredembarra. L'empresa, que s'ha reunit amb l'alcalde i fins i tot li han avançat l'ampliació del nombre de viatges previstos, recorda que la situació és inevitable a causa del disseny de les rutes, però subratllen que els autobusos estan també autoritzats per dur passatgers drets sense que això comprometi la seva seguretat. La companyia reconeix que aquestes situacions es donen en hora punta, tot i que fora d'aquestes franges ha baixat el nombre de viatgers a causa de la crisi.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.